• rory82

Sylvester?

Min sambo är förtjust i namnet Sylvester på vår kille i magen. Hittills har jag varit ganska tveksam, men ju mer jag smakar på namnet ju mer kan jag tycka att det är ganska coolt. Vad tycker ni?

• Svar på tråden Sylvester?
  • Nica74

Tycker det är ett fint namn, men tyvärr så skriker det GAY för mig. Jäkla Hassan

Mamma till Hugo-98, Milo-00 & Irmelin-05 + Liten Bf 13/3-08
  • Stora Gosan

ja, sylvester...är inte det en sajt för homosexuella män?

• rory82

hmm... det kanske det är... knäppt...

Inte för att jag har något emot om sonen skulle bli det, men man vill ju inte att namnet ska bli en belastning...

• Sofi 79

För mig är det gay, men det behöver man ju inte lära nästa generation.
    Som någon skrev, inte för att det är negativt att vara gay, men folk har ju en tendens att bli så konstiga när det kommer till sådana saker.
    Ja, Sylvester är ganska coolt om man inte bryr sig om gay-faktorn.

• mamhämäläinen

njaa...tänker på en regnhatt, och på min ungdomskärlek sylvester. låter holländskt/tyskt och lite "crazy"...

• mamhämäläinen

men när jag tänker efter så är det rätt snyggt!

• Saria

hihi... för mig är det ett fågelnamn...

• arkeologitjejen

Sylvester är väl katten som alltid jagar Tweetybird i Looney Toones? Han den där lite dumme som alltid råkar illa ut? Annars så är namnet fint tycker jag.

• rory82

sylvester blir sydväst...

Nja jag får se hur vi gör... Roligt att höra era funderingar...

Det är ju trots allt ett ovanligt namn, vilket både är bra och dåligt. Bra för att det känns lite unikt, dåligt om det skulle bli en belastning för barnet i livet.

• FamFredriksson

Jo det är coolt men då tycker jag ändå Sixten är coolare. Eller Wiking, det heter min farfar och min man i andranamn

• FrökenLinda

Sylvester e ett jättefint namn.. hade en kille i min gamla klass som hette det i andranamn..alla tyckte de va skitcoolt!=)

• rory82

Va kul med fler synpunkter...

Viking hade jag en cool klasskamrat som hette.

• ludenben

det är ju den där gaysidan som heter så... har inget emot gay men vill inte döpa barn efter en gaysida

Svar på tråden Sylvester?