• seafree

    Värmland/karlstad med omnejd del 9

    Hej

    Ny tråd
    För alla goa glada värmlandstjejer, som kämpar vidare!

  • Svar på tråden Värmland/karlstad med omnejd del 9
  • Aurora Adine

    Tack för ny tråd.

    Här är det inne i slutfasen på graviditeten. Har visserligen två månader kvar, men rent mentalt känns det som det är på gång när som helst. Är så fokuserad på förlossning, att lära känna bebis och att bli förälder.

    Har en del foglossningar och dessutom mycket värk i muskler och nervkläm. Får gå hos sjukgymnast och ska börja på gravidvattengympa på CSK till veckan. Ska bli skönt att röra på sig, för det är svårt att ta promenader när man dels har jätteont av foglossningar och dels har massa sammandragningar.

    Nåja, jag ska inte klaga, för jag trivs jättebra med att vara gravid

    Hur är det med alla andra då? Vet ju att det inte är långt kvar för HW att få bebis nu.

  • Bebisnoja

    Tack Seafree!

    Själv är jag inne i vecka 15 så det är ett bra tag kvar. Ser fram emot UL som är den 7 juli. Mår ganska bra just nu, illamåendet försvann i vecka 12 och huvudvärken jag haft i 2 veckors tid håller på att avta...

  • seafree

    Jag mår också bra...är ju i v 9 eller 12 (vet inte säkert), är enormt trött men det kan bero på att mitt HB ligger på 109 ...så det bidrar nog lite

  • Henriks wife

    Tassar in och lägger in nya tråden som favorit

    Är hos mina föräldrar, har juh sälv inge internet sen vi flyttade Känns lite trist nu när man går hemma....börjar tröttna lite på tele2, så vi kanske byter bolag och då tar det ett par veckor innan de lyckas koppla in det

    Här är allt bara bra, på Onsdag är det bara 3 veckor kvar.....hoppas dock att lillen ska kika ut tidigare.

    Hoppas det är bra med er alla *kram*


    12/2 BF för vår Puregonbebbe
  • Aurora Adine

    Åh, jag tänkte på dig idag HW, och hoppas att ni har det bra. 3 veckor är ju inte länge. Håller tummarna för att lillen kommer snart då

  • Aurora Adine

    Hihi, hej Cyndee, och tack för att du påminner oss om tråden.
    Hur är det med alla?

    Jag sitter framför datorn med en TENSapparat igång. Mindre än fyra veckor kvar till BF och jag är stor, tung, trött och har ont. Men åååh så lycklig!

    Måste skvallra lite också - Henriks Wife har fått en liten dotter. (Hoppas det inte gjorde nåt att jag berättade det innan dig, HW)

  • Henriks wife

    Hihi.....tänkte gå in och göra det nu Aurora, men det gör inget att du han före.....
    Får så korta stunder vid datorn så jag hinner inte allt jag vill göra.

    En liten Wilona blev det den 13/2 20:59 3365g och 50 cm Snabb var hon att kika ut.
    Förlossningsberättelse finns som blogg och kort i galleriet


    Nybliven mamma till söta Wilona
  • seafree

    Grattis HW!!!

    Jag är i v 15 nu och ska på UL den 29/2

    Hur går det för er som IVFar? Sprayar osv!?


    Mirakel sker!
  • Henriks wife
    seafree: Lycka till på UL.......så spännande Ska ni kolla kön eller låta det vara en öveaskning?
    Nybliven mamma till söta Wilona
  • seafree

    Hej Tjejer

    var på UL i fredags, det var helt underbart! Det var en liten parvel därinne med alla organ på rätt plats.. Känns helt fantastiskt!


    Mirakel sker!
  • HW06

    Hej, hej. Henriks Wife här med ny signatur eftersom jag ändå kallas för HW här på FL så bytte jag till det, kortare och smidigare, men ändå samma betydelse, bara så att ni vet

    Här går allt sin gilla gång, svårt att hinna med FL dock har en liten tjej som vill ha uppmärksamhet hela dagen lång, men det får hon sååå gärna
    Har fortfarande svårt att fatta att hon är min
    Har ingen mjölk i brösten alls längre så nu får hon ersättning....lite ont i magen gör det av den så hon får ersättning från apoteket på morgonen som ska hjälpa bajseriet lite.
    Annars är hon en sån go och glad liten tjej som älskar att le precis som mummy och daddy och att hon är lik mummy är juh inte heller helt fel Seafree: Så himlans kul...ett stort grattis till det lyckade Ultraljudet


    Nybliven mamma till söta Wilona
  • Aurora Adine

    Så roligt med ultraljudet, Seafree. Det är verkligen en speciellt känsla att se det lilla livet "på riktigt" för första gången. Man går som i ett lyckorus länge efter det.

    Här har vi fått tillökning med en liten Emma, som äntligen bestämde sig för att anlända 28/3 nio dagar efter BF. Till hennes försvar kan man väl säga att när hon väl bestämt sig så gick det undan - kom in till förlossningen vid sju och tjugo i tio är hon född. Hela familjen mår bra, men är precis sådär trötta som man ska vara

    Hoppas ni har det gött allihopa.

  • Aurora Adine

    Oj, nu kan man skriva här igen.
    Är det någon som har kvar på favoriter tro? {#lang_emotions_smile}

Svar på tråden Värmland/karlstad med omnejd del 9