• AngeliQa

!! Hjälp !! letar efter recept på Mud Cake !

Jag har ätit något så god som en Choco Mud Cake.
    Vilken undebar choklad bomb! =)

Nu har jag letat efter recept till dessa men hittar ej.
    Någon som har något recept?

Choco Mud Cake hittade jag i en Ica butik, i värsta fall får man väl exprimentera. Köpa en och lista ut vad innehållet är. Någon som kan sånt?? *ler*

* Kärlek stavas Z I O N *
  • Svar på tråden !! Hjälp !! letar efter recept på Mud Cake !
  • AngeliQa

Jag har sökt där, men de hade ju inget recept. :(

Jaja, får leta vidare.

* Kärlek stavas Z I O N * | * 21 december 2007 - Underbart - *
  • Kofttanten

Är det inte samma som kladdkaka?

• cleopatra2

Jag har ett recept som heter mudcake,jag kan skriva ner det lite senare om du fortfarende vill ha det.

• baby2006

Här kommer ett recept på chocolate mudcake som man även kanha till tårtbotten...

Chocolate Mud cake 190g smör190g nougat4 tsk pulverkaffe140 ml vatten150g mjöl blandat med 1 tsk bakpulver110g mjöl40g kakao¼ tsk bikarbonat420g strösocker3 ägg6 tsk olja95 ml mjölk  Lägg smör, choklad och kaffe i en kastrull med vattnet och smält det på svag värme.Sikta mjölet, bakpulvret och bikarbonaten i en stor skål. Tillsätt den sammanvispade ägg-olja,-mjölk- och chokladmassan och rör väl med en stor sked tills det hela är väl sammanrört. Häll blandningen i en form och baka kakan i nedre delen av ugnen och baka i ca 160´C ca 1 h och 40 minuter. 

23 augusti 2008 bär det av!!!
  • baby2006

ojblev lite knasigt när jag postat det, men du ser nog ändå vad det står=)

23 augusti 2008 bär det av!!!
  • Chutzpah

Mud Cake är olika, beroende på vilka världsdelar den kommer ifrån. T ex Mud Cake i USA är alltid Mississippi Mud Cake, men Mud Cake i Australien är något helt annat.

• AngeliQa

Oj tack för recepten. Ska prova dem. =)

Någon som provat Ica´s mudcake? Är någon av dessa recept som den?
    Det jag gillade var det goda kletiga lagret längst upp med gömda choklad bollar i...*s*

* Kärlek stavas Z I O N *
Svar på tråden !! Hjälp !! letar efter recept på Mud Cake !