• ifent

5 barn eller fler, kul att byta tankar och erfarenheter :-)

Är hemma med mina 5 barn som är mellan 1 månad och 15 år.
    Har varit hemma i 4,5 år nu dock har 4 åringen och han som blir 2 i maj börjat på dagis 15 timmar i veckan som de stortrics med.
    Så nu är det bara jag och den lilla hemma 3 dgr i veckan, känns lite lyxigt och än så länge har vi mest använt tiden till att sova en stund på fm.
    Sedan är det fullt fart med skjutsningar till träningar och kompisar

Catta

• Svar på tråden 5 barn eller fler, kul att byta tankar och erfarenheter :-)
  • Tulibul

Hej!

Här har du en till fembarnsmor med barn från någon månad till 13 år.

Trevlig helg på dig!

• Chanteuse

Jag är inte riktigt än en 5 barnsmamma...den sista ligger fortfarande på jäsning (BF 23/3) Har nu 3 tjejer som blir, 11, 5, 2 i år, 1 pojke som blir 7, sen en lite pojke i magen.

• mångmamma

Hej.
    Är mamma, hemmarbetande sådan, till 7 barn.
    6 barn i livet mellan 17 år och 4 månder och en liten ängel.
    De 3 äldsta går i skolan (17, 15 och 6 år)
    De övriga 3 är hemma med mig, snart 4, drygt 2 år och så minstingen, 4 mån.

Har aldrig haft mina på förskola/dagis och hoppas slippa även fortsättningsvis.

• Tulibul

Hej mångmamma!

Kul att det finns fler som valt bort förskolan när man är föräldraledig med yngre barn! Har min fyraårige son hemma och hans tre månader gamla lillasyster medan de tre andra barnen är på skolan.

Har du många i din bekantskapskrets som du kan umgås med, som också har sina äldre barn hemma?

• Angel73

Hej här är en till med 5 barn i ålder 7veckor till 13 år.

2 flickor och 3 pojkar

• Tårtsmulan

Hej Tulibul och Mångmamma!

Än så länge bara tre busungar, men ge oss några år till : )

Har också alla barnen hemma heltid, råkar inte finnas söder om Stockholm?

• Tulibul

hej tårtsmulan

Jag finns norr om stockholm, men skulle man vilja ses i någon lekpark till våren så är det ju ett överkomligt avstånd.
    Kul att höra att det finns fler som har alla barnen hemma!

• madelation

En till med 6 barn,,,killar!!!
    Den minsta är 1,5 mån o den äldsta fyller 16 år nu i maj,,,o vi pratade senast igår kväll om att kanske ha en liten till,,,på en gång liksom medans man är inne i det hela med blöjor o trött som fanken,,,, ..
    Va skoj att det är lite "vanligare" med många barn/stor familj nu för tiden...fler o fler verkar skaffa många barn...kul!!!!!!
    Vad gör ni alla på dagarna förresten,,jobbar,hemma.öppna förskola??

• mångmamma

Hej allihop.
    Kul med fler stora familjer.
    Vi har inga problem med att få dagarna att gå, bor en bit utanför civilisationen (ca 9 km) så det är ganska mycket hämtande och lämnande av "stora" barn. Därutöver ska det handlas, tvättas, städas och lagas mat till familjen samt bäras ved och matas djur ( 2 hästar och något som påminner om en kanin..)
    Annars försöker vi komma iväg till kyrkans öppna verksamhet 1 gång per vecka, låna böcker på biblioteket, fika med "jobblediga" mammakompisar och leker, pysslar och läser böcker.
    Låter inte så mycket som det faktiskt är när jag ser det i skrift men tillsammans med ständigt pågående renovering av huset samt normalt underhåll av en liten gård kräver det nog att jag "leker operativ chef" här hemma på dagarna..
    Förstår faktiskt inte hur det skulle gå att ha så pass många barn och dessutom bo på landet om inte någon körde all markservice hemma..

Nu när make och 3 av 5 hemmavarande barn somnat för kvällen.., ska jag roa mig med att titta till djuren och hämta in lite mer ved och ta en tvätt till och... Ja ni vet.
    Kram för ikväll

• mångmamma

Tulibul, Kort svar på din fråga bara, det är dåligt med barn över 3 år hemma här men några finns. Tack o lov har jag en kompis som försöker trixa med sina arbetstider för att slippa ha sina barn på dagis så mycket, så dem träffar vi så ofta vi kan.

Å andra sidan kan jag tycka att det är en stor fördel av att ha många egna barn förhållandevis tätt, det finns alltid någon att leka/slåss med hemma..

Svar på tråden 5 barn eller fler, kul att byta tankar och erfarenheter :-)