• xxJessikaxx

Kisby torrschampo?

Nån som provat det? försöker undvika att tvätta håret för ofta men det kan ju kännas lite platt och "flottigt" närmast rötterna ibland och allmänt livlöst och platt så jag undrar om ngn provat detta och hur ni tycker det funkar? Funkar det även om man har haft diverse produkter i håret?
    Jag har OSIS volympulver men det är väl mer för volymen och inte så mkt för att få den "nytvättade känslan?"
    Var kan man hitta Kisbys schampo?

• Svar på tråden Kisby torrschampo?
  • Surkatt

Jag köpte mitt på åhlens city i stockholm... men tycker inte alls om det. Jag kanske gör fel, men jag tycker att det är svårt att få bort, så på mitt mörkbruna hår funkar det inte alls. Kanske om man är blond, men det ser du inte ut att vara... Jag blev helt gråhårig.

Jag funderar på att testa bumle&bumle som har ett torrschampo för olika färger på håret, har hitills bara hittat det på mrsh på nätet och jag snålar ur varje gång jag ska beställa...

KÖpte toni&guys torrschampo på kicks igår, men jag har inte testat det ännu...

Nån annan som har nåt tips?

• Lyckoprinsessan

Förr kammade man i lite potatismjöl i håret för att få lyft och få bort det feta men det kanske inte heller är så bra på mörkt hår...

• Maggan81

Har också provat toni o guys torrschampo (det enda jag testat) och tyckte att det var värdelöst. det blev ungefär samma efekt som att spreja hårspray i håret, är det redan lite flottigt i hårbotten så blir det bara flottigare. luktar illa också...

hade det funkat så hade torrschampo varit en toppengrej

• Maggan81

(är mörkhårig kanske jag skall tillägga)

• Surkatt

Japp, kan nu rapportera om att jag har tetstat mitt nyinköpte torrschampo från Toni&Guy och det är verkligen kasst... M'ärker ingen skillnad på det feta. Däremot, omman vill använda det på nytvättat hår för att få till strävheten för å bygga volym eller nåt så funkar det säkert bra. Om man står ut med lukten för man luktar gammal tant...

Ingen som testat Bumble&bumle? Och vet om det går att köpa den i butik i stockhom, eller om man måste beställa den på nätet?

• xxJessikaxx

Alltså jag är ju ganska mörk så jag förstår ju att jag nästan måste gå på ett torrschampo för mörkhåriga, så jag har redan ratat till ex Kisbys (vill ju inte se ut som om jag har damm i håret eller mjäll). De hade nyligt en test av olika torrschampon på Aftonbladet där de hyllade Kisbys men stod väl en notering om att det funkade bäst på blonda. Får inte upp testet igen men minns ej vad de sa om Toni&Guy men har för mig att de va sisådär nöjda med Bumble&Bumble. Sen ska man ju inte gå efter såna där tester jämt heller...
    Vore kul å höra om nån här testat B&B och vad ni tyckte om det.

• Salt Groda

Jag har testat bumble & bumble. Tyckte inte om det faktiskt. Det finns ju olika nyanser på det, jag frågade i affären vilken jag skulle välja av blond eller vit, och han sa "blond, helt klart". Men när man sprayar på det så är det brunt i färgen! Det känns som stelt hårspray (typ sånt man anväde på maskerad när man va liten o klädde ut sig till punkare ) Håret blir mindre fett, men det blir inte särskilt snyggt, och om man drar händerna genom håret blir de bruna...

Har ett annat torrshampo också, Oscar Blandi. Det är ett sånt vitt puder man tar i håret. Man blir lätt vit/gråhårig om tar för mycket, men tar man lagom mängd och sen borstar igenom noga med en svinhårsborste så går det att få ganska snyggt. Är ju inte som nytvättad hår, men det blir bättre i alla fall. Tror man får ungefär samma effekt med potatismjöl eller majsmjöl faktiskt, vissa kör med mixade havregryn. Fast då får man ju inte doften, det är en smaksak.

Svar på tråden Kisby torrschampo?