• SilentStar

Någon här som använder färgade linser?

Har funderat på det ett tag nu, skulle tycka det var kul med lite fönyelse *ler*. Gillar visserligen mina ögon som dom är redan, men som sagt, vore kul och testa.

Men såklart har man lite frågor =)

Vad kostar det?
    Vilket märke är bäst?
    Finns det färgade linser med styrka?
    Kan man använda färgade linser och ha glasögon samtidigt?
    Finns det bara som månadslinser?
    Är de otäcka att sätta in?

Hmm aj det var väl det jag undrade :)

• Svar på tråden Någon här som använder färgade linser?
  • Silverpiraten

Jag är flitig användare av färgade linser.
    Har haft linser sedan 16 år tillbaka och fick för mig att testa att färga dem för några år sedan, det är skitkul att kunna förändra sig lite så jag har testat olika nyanser av blå, brun och grön.
    Jag har väldigt blå ögon själv så en del av de bruna nyanserna blir röda, inte så snyggt!
    Så det man kan tänka på är vilken utgångsfärg man har för de täcker ibland inte riktigt hela den egna färgen och det ser onekligen lite lustigt ut med bruna ögon som har en blå kant....
    Jag har fastnat mest för ett par som är riktigt gröna, de får jag mest komlimanger för och trivs bäst i.
    Angående priser så vet jag att det finns rätt så billiga på nätet bla men jag har alltid köpt hos Synsam eftersom jag använder linser väldigt mycket så vill jag veta att ögonen inte tar skada och att allt är ok, för köper man på nätet så får man ju ingen synundersökning.
    Jag betalat med autogiro per månad och då landar mina linser tillsammans med färgning på runt 250 kronor i månaden.
    Det finns färgade linser både med och utan styrka och de som inte har någon styrka kan man givetvis använda med sina glasögon.
    Vad gäller märken så är det ju en smaksak, man får pröva sig fram där.
    Det bästa är att gå till optikern och prova ut dem, där får man testa olika märken och även pröva olika färger om man vill det.
    Det brukar inte kosta något att bara prova.
    Det är lite meckigt i början det där med att ta i och ur linserna för man vill inte peta sig i ögat när man är ovan,men det vänjer man sig fort vid.
    Jag har månadslinser och vet faktiskt inte om det finns färgade endags eller två veckorslinser.
    Kolla hos optikern och lycka till, kul med lite förändring.

SilentStar skrev 2008-01-11 15:12:16 följande:
    Har funderat på det ett tag nu, skulle tycka det var kul med lite fönyelse *ler*. Gillar visserligen mina ögon som dom är redan, men som sagt, vore kul och testa.Men såklart har man lite frågor =)Vad kostar det?Vilket märke är bäst?Finns det färgade linser med styrka?Kan man använda färgade linser och ha glasögon samtidigt?Finns det bara som månadslinser?Är de otäcka att sätta in?Hmm aj det var väl det jag undrade :)
  • BeanGirl

Det finns färgade engångs, det använder jag ibland! Jag har "focus dailies" och de finns både färgade och ofärgade.

Svar på tråden Någon här som använder färgade linser?