• Puffen

Sea-Band armband

Är Sea-Band armband bra?
    Fungerar dom mot graviditets illamående?
    Har tagit Postafen men blir så fruktansvärt trött av dom så jag vill helst undvika dom.

• Svar på tråden Sea-Band armband
  • Malina08

Det sägs att de kan vara bra, men för mig fungerade de inte. För mig fungerade inte postafen heller. Fick starkare tabletter också men inget hjälpte. Behövde i alla fall inte bli inlagd, så mycket kräktes jag inte. Slutade kräkas någon gång efter vecka 17-18. (Tänk vad fort man glömmer, är nu i vecka 41+1).

• Noddan

De fungerade kanonbra för mig, jag var eftermiddags/ kvälls illamående och jag satte på dem runt 14-15 på eftermiddagen och då fungerade jag!

Jag hade kanske ingen större matlust men jag blev inte spyfärdig heller.

• HappyPower

Hej!

För mig funkade de verkligen. Vet inte varför, om jag är "mottaglig" för akupressur eller om mitt illamående inte var så gravt. Men de kostar ju inte jättemycket på Apoteket så jag tycker absolut att de är värda ett försök.

• Dubbelwe

Seabanden hjälpte inte mig heller.
    Tydligen ska de på något sätt ner mellan senorna på handleden, men jag har jättetäta och spända senor där så det gick inte. Kanske var det därför de inte hjälpte..?

• MissOsbourne

Funkade inte ett skit på mig men då är mitt illamående ch kräkningar väldigt kraftiga...=(

Svar på tråden Sea-Band armband