• tuvali
    Äldre 28 Apr 16:24
    15649 visningar
    45 svar
    45
    15649

    läkaren sa att magen INTE KAN synas i v11

    och att jag nog ätit för mycket!!!! va??

    var på ul idag för att se om allt var bra, har känt mig orolig och beställde tid privat.
    sa till honom att det är lustigt att magen blivit så rund redan, men då sa han att det var minsann inget annat än fett...........

    ok, jag har ju gått upp en hel del eftersom jag äter så mkt för att motverka illamående, ca 7-8 kg. är 162 cm lång och väger 58-60 kg kanske... så visserligen är jag inte smal, men såååå stor är jag väl inte?

    dessutom är magen rund och står ut och jag kan inte "hålla in" den, som man normalt annars kan.

    usch, jag känner mig lite ledsen faktiskt.
    kan inte man ha mage nu?

  • Svar på tråden läkaren sa att magen INTE KAN synas i v11
  • Äldre 28 Apr 16:28
    #0

    Nej så stor är du värkligen inte.

    Men din mage kan bero på gasiga tarmar och uppsvälld mage de vet jag flera som har haft och sen vet jag flera som magen har sunats på när de är lika långt gången som du.

  • Signat­ur
    Äldre 28 Apr 16:28
    #0

    Förmodligen beror det på svullna tarmar. Min mage var "stor" fram till v 12 någongång, sedan lade den sig och kom inte tillbaka förrän i v 25 (eller något i den stilen).

  • Theale­a
    Äldre 28 Apr 16:29
    #0

    jag var också svullen om magen i vecka 11, fast det var ingen bebismage utan mer tarmar och sånt. bebisen är ju inte så stor några cm bara. fast det var elakt utav honom att säga så

  • tuvali
    Äldre 28 Apr 16:32
    #0

    hmmmm, ok. då är det alltså ingen gravidmage jag har

    men varför 17 sätter sig allt runt midjan nu, när det aldrig gör det annars? jag som har gått o varit så stolt över att redan syns

  • lill linda 82
    Äldre 28 Apr 16:40
    #0

    Den riktiga gravidmagen kommer ju inte förän runt 16-17 veckan..ibland ännu senare "Alla" är svällda om magen första tiden, det är tarmarna som gör uppror. Du kan ju kika på den här sidan så har du nån aning om hur fostret utvecklas o magen gror..

    www.umm.edu/pregnancy/9monthmiracle/tools/fetaltool.html

  • tuvali
    Äldre 28 Apr 16:46
    #0

    lill linda 82!
    tack ska du ha, jo jag vet ju hur litet fostret och livmodern är nu

    men under min första graviditet syntes inte magen så här som den gör nu

  • Molin
    Äldre 28 Apr 16:46
    #0

    Jag är vecka 15 och har haft mage minst sedan vecka 4, är 170 cm och väger nu 65kg. Så, strunt i doktorns dumma kommentar, njut av att det syns istället! En del får stor mage o andra inte, så är det bara!
    Kram

  • lill linda 82
    Äldre 28 Apr 16:48
    #0

    jag fick oxå mage tidigt, men en dag försvann den helt o kom tillbaka efter nån vecka igen, å då var den där för gott, dag som natt... är nog väldigt individuellt.

  • anne82
    Äldre 28 Apr 16:52
    #0

    alltså menar du att du haft bebismage,riktig mage sen vecka 4?
    men ge dig isåfall,för att bebis magen kan inte synas redan då.
    efter v.13 kan dom flesta börja se en liten bula i nedredelen av magen,men som naken isåfall..men utåt kan man nog börja se magen efter v.15 nångång.för att alla foster växer lika fort vid dom första månaderna för att därefter växa i sin egen takt.
    håller med att magen är större i början men av gaser

  • Äldre 28 Apr 16:56
    #0

    Det var väl lite klantigt sagt av läkaren ..men det är som folk har skrivit innan att man sväller upp en hel del i början ... och man lägger ju på sig lite extrafett ,men det fettet är bra fett alltså,ett bra tecken på att din mage håller på att förbereda sig för att hålla en bebbe

Svar på tråden läkaren sa att magen INTE KAN synas i v11