• C A M

sväljer era barn mkt vatten när ni e på babysim?

hej

har börjat på babysim..de tycket min son va jättekul...
    men han vill gärna doppa ansiktet i vattnet o ta en kallsup då o då...
    han fräser o hostar ibland kommer va ut ur näsan he he ser roligt ut...
    men hur vat man att vattnet inte stannar i lungorna eler utgör ngn fara för honom?
    gör era barn ocxå så mkt....
    simlörarn sa att de brukar sova iallafall 2tim efter min sov 45min

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-11 16:07:39:
    jo glömde fråga.... hur lyckas ni hålla er barn insvepta i jhandduk min son sparkar av sig hela tiden när jag duschar men tyckte inte att han va jätte kall när ja tog på honom för man skulle tydligen va någa med att de inte blev nedkylda

• Svar på tråden sväljer era barn mkt vatten när ni e på babysim?
  • Vela

Min dotter sov inte några 2 timmar utan också ca 45 minuter - om hon sov alls! Iof sov hon nästan jämt precis innan badet... Badläraren sa att antingen blir de jättetrötta efteråt eller speedade... Min dotter blev det sistnämnda :)

• Cookie76

Min dotter dricker också vatten på babysimmet. Hon lapar som en katt när vi kör bröstsimsgreppet, tycker tydligen att det är gott med klorerat vatten...

• MuminMy

Det är ingen fara, det finns ett sällsynt tillstånd av vattenförgiftning men det finns inga kända fall där barn råkat ut för det efter babysim Du ska försöka undvika att barnet får kallsupar för det är rysligt obehagligt

Tänk på att hålla barnets haka på din tumlov i magläget och då alltid ha din tumme ovanför ytan så undviker man "dopp" i förtid.

Vatten är spännande och i en viss ålder undersöker barnen allt med munnen, även vattnet  

Om han sparkar av sig handduken kan du kanske skaffa en badrock istället Risken för nerkylning ökar ju eftersom vattnet "bara" är 34 grader men en kort stund är ingen större fara, det brukar ju normalt vara ganska varmt i duschar och omklädningsrum.

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
Svar på tråden sväljer era barn mkt vatten när ni e på babysim?