vad tycker ni om bosch vitvaror överlag?
som rubriken lyder.
som rubriken lyder.
Vi har bara en diskmaskin, men den fungerar utmärkt. Tycker att den är bättre än den som finns på jobbet. Det är en elektrolux. Våran är lättare att packa och torkar bättre.
Bosch är bra kvalitet överlag. Samma tillverkade som Siemens.... Mamma har en Bosch-diskmaskin och vi en Siemens - de är i detalj exakt lika Ungefär som Skoda, VW och Audi, haha...
Vi har en tvattmaskin av det market, den fungerar UTMARKT! Mina foraldrar har ocksa en tror jag. Tyskt och bra.
Vi har en tvattmaskin av det market, den fungerar UTMARKT! Mina foraldrar har ocksa en tror jag. Tyskt och bra.
tack, gärna fler synpunkter.
när vi nu var och valde alla vitvaror så råkade det bli bosch i allt nämligen.
Deras diskar, tvättar & torktumlare är jättebra.
puffar lite för er som har erfarenhet av mer än disk och tvättmaskinerna.
Har kyl och frys och de funkar jättebra. Nu har våra några år på nacken, men en klar nackdel är att det inte är flyttbara hyllor i kylen! Vi köper alltid 1,5 l mjölkförpackningar som tvingas stå längst ner pga detta - och där vill jag jag inte ha dem . Men det är väl det enda...och det kanske har ändrats nu?!
Då tar jag upp det jag tycker är mindre bra också.
Kyl & frys
Invändigt är de små jämfört med andra, de vita skåpen med "pedalhandtag" går sönder ganska ofta.
Du är ganska begränsad med placeringen av hyllorna i kylen (beror givetvis på vilken modell du har)
Deras ugnar med varmluft ger inte det jämna resultat som många förväntar sig. Blir ofta mer gräddat 1dm längst in på plåten.
Det är inget fel på dessa utan de är gjorda så. Gäller altså när du använder varmluften inte annars.
Hur du upplever det beror givetvis på vad du haft innan och dina förväntningar.
Vi har allt i Bosch - kyl, frys, diskmaskin, micro, spis, ugn, tvättmaskin, otrktumlare. Tycker allt funkar kanon bra! Bra och fina saker.
Tar upp dom två du specifikt senast frågade om.
Disk-får plats mycket, snabb och framförallt tyst (fast allt beror ju lite på modell)
Tvättmaskin-tvättar bra, ganska snabb, inte haft några problem.
du missförstod mig nog, jag skulle vilja veta lite mer om dom andra sakerna (inte disk och tvättmaskin). gärna om det är nån som har dedras fläkt. tack för era svar.
Hej igen.. Vill verkligen inte påstå att jag kan allt osv.
Jobbar med vitvaror (alla märken) och är otroligt arbetsskadad.
Gällande fläktar så spelar det ingen roll vilket märke det är för det finns bara 2 tillverkare och de gör alla oavsett om det står Bosch eller Electrolux.
Det som har viktigt gällande fläktar om och de fungerar bra eller inte är vilken kapacitet de har i förhållande till vad som behovs i just ditt hus.