• Lequisha

Depends snabbfärgning för ögonfransar. Nån som har bruksanvisningen som kan hjälpa mig?

Jag köpte med mig ögonbrynsfärg nu sist jag var i Sverige, och råkade tydligen köpa nån ny snabbvariant som jag inte sett förut. Naturligtvis har bruksanvisningen försvunnit så jag vet inte hur man ska göra.
    Är det nån som vet hur den funkar eller har en hemma?

Den gamla depends skulle ju sitta i typ 12 minuter, men jag gissar katastrof om jag kör på den varianten

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-11 20:38:53:
    Det är alltså ögonbrynen jag ska färga.

• Svar på tråden Depends snabbfärgning för ögonfransar. Nån som har bruksanvisningen som kan hjälpa mig?
  • lillysmamma2

menar du ögonbrynsfärg eller till ögonfransar? du har skrivit två olika...

• snuttP

Vilken färg är det? Hur länge det ska sitta är ju beroende på hur mörkt du vill ha det. Om du färgar ditt hår, biter färgen snabbt då? Om den biter snabbt, så välj att ha färgen på dina bryn max 2 min. du kan alltid färga om.

Nu har jag aldrig jobat med deras färg, men detta är så jag gör när jag färgar i jobbet.

• Jii

Skriver av bruksanvisningen: (lite förkortat)

Innan du påbörjar behandlingen rengör fransar och ögonbryn.

Öppna tuben med färggel genom att använda medföljande nål, klipp inte. Färggelen fäster direkt så skydda huden. Smörj det undre ögonlocket (eller där du inte vill ha färg...) med den medföljande skyddscremen. Se till att du inte får creme på bryn o fransar, då fäster inte färgen.

Fukta bryn eller fransar med aktivatorvätskan (flaskan) med hjälp av en tops. Gör det två gånger för att få dem ordentligt genomfuktade. Vänta en minut.

Fördela en klick färggel jämt på mascaraborsten o applicera därefter på fransarna.
    Var försiktig eftersom att färgningen börjar direkt. Kamma igenom bryn eller fransar noga. skölj därefter med tvål o vatten för att ta bort resterna.

Svar på tråden Depends snabbfärgning för ögonfransar. Nån som har bruksanvisningen som kan hjälpa mig?