• dollan77

Kan clearblue ägglossningstest visa fel?

Jag har jätte rikliga flytningar som är genomskinliga o trådiga o jag har testat mig både igår o idag men det visar ingen ägglossning Kan testerna visa fel?
    Testade förra månaden oxå men fick ingen stegring då heller men jag hade en super kort mens så jag började antagligen testa försent då.Så jag vill ju inte missa denna gången oxå.
    Någon som varit med om att det inte stämt med testerna?

• Svar på tråden Kan clearblue ägglossningstest visa fel?
  • Höstros

Detta undrar jag också då jag haft mer flytningar än vad jag tycker jag har normalt sett men testen envisas med att vara negativa.

• ruru

Jag brukar ha äl-flytningar några dagar före ägglossningen så kanske din Ä kommer snart!

• Dimitra

Vissa kvinnor har bara ÄL-stegring några timmar och testar man på fel tid så får man aldrig stegring på testerna.

Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel.
  • Höstros

Dimitra: Men är det alltså så? Hur vet du det? (dvs har du någon länk med mer info eller så?) Jag har läst det här på FL på flera ställen men på både CB:s förpackning och på mer "vetenskapliga" sidor om äl, graviditet mm så står det ju att om man testar varje dag samma tid så ska det ge utslag om man har äl, det står ingenting om att man kan missa äl med testarna pga några timmar fel?

• Dimitra

Nej jag har inget att länka till, typiskt va

Jag har heller aldrig lyckats få stegring på ÄL-tester men när jag gjorde fertilitetsutredning så visade proverna att jag ÄL:ade så fint så. Jag var ju tvungen att fråga det där är om utebliven stegring och svaret jag fick var det jag skrev här ovan.

Efter utredningen började jag tempa istället och på det diagrammet jag får ÄL utsatt varje månad (utom två men det är ju helt normalt).

Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel.
  • Höstros

Dimitra: Har det varit på "bra" äl-tester, dvs det verkar ju som att tex CB:s tester är stabilare och mer tillförlitliga än de mer billiga, har du fått negativt på båda sorterna?

• Mynta13

Jag håller på med insemination och jag är rådd av kliniken att testa två gånger per dygn för att inte missa stegringen. För att verkligen inte missa testar jag istället 3-4 ggr per dygn de två mest troliga dagarna. Har också hört att vissa har så kort stegring att den har hunnit försvinna om man testar mittemellan. Jag får utslag både på CB och billigare stavar när peaken kommer.

• Dimitra
    Höstros skrev 2008-01-11 23:45:43 följande:
    Dimitra: Har det varit på "bra" äl-tester, dvs det verkar ju som att tex CB:s tester är stabilare och mer tillförlitliga än de mer billiga, har du fått negativt på båda sorterna?
    Ja det är klart det varit bra tester, i TS pratar du om CB så då gör jag det med Ser att Mynta13 fått samma information som jag från sin fertilitetsklinik.
  • dollan77

Fick ingen stegring idag heller och jag har forfarande flytningar som man ska ha vid äl.
    Tack för att ni skrivit tyvärr missade jag er när ni skrev.
    Tycker det är skit konstigt att den inte visar på stegring.
    När jag fick sonen så använde jag samma tester o de visade alltid rätt.
    Kan äl bli annorlunda efter en graviditet?
    Jag fick tillbaka min mens efter 5 mån o har haft 7-8 st nu så det borde väl inte vara nåt fel?

• längtande flickan

Jag testade oxå förra månaden och fick ingen äl stegring, jag fick förklarningen att alla har ju inte äl varje månad.. Den här månaden kommer jag dock inte göra några tester fast jag har kpt nya clearblue tester hem men dom får snällt vänta till nästa månad orkar helt enkelt inte tänka ifall det inte blir som det ska.

• dollan77

Nu fick jag min stegring o jag har mycket mindre flytningar nu än innan o de är lite mera mjölk/gula nu.Hade aldrig trott jag hade äl nu om jag gissat själv.

Att det ska vara så förbenat svårt det här

Japp sa jag ringde till o med sambon för att upplysa att nu ska det mysas ikväll

Trodde allt att flytningarna ska vara genomskinliga o rikliga,blir svårt att veta när jag har äl utan tester.

Nån som har några bra tips till mig?Skulle så gärna slippa testa o att att bara sexa på funkar inte riktigt här då man har en trött man

Svar på tråden Kan clearblue ägglossningstest visa fel?