• Lilja84

Vad kan man göra med kaffesump?

ja , det är min nog ganska ovanliga fråga ..
    Jag har hört att man kan ha kaffesump i sin blomrabatt så mår blommorna bra av det .. vad mer kan man göra med kaffesump , förutom att spå :P

• Svar på tråden Vad kan man göra med kaffesump?
  • vadskajaghetadå

jag tror man kan gnugga händerna i det om man, ja just det, vad var det nu då?? ??

altså de blir rena...det var nåt klister..ja det var DEG!!!!

• Jemi

Sätta det i komposten!(om man har nån sån dvs)

• Katja med skrutt

MASSOR!

Tråkiga grejer som att slänga eller kompostera.... eller lite roligare, som att slänga ner det på grannens balkong (ifall de klagar säger du att det var av ren välvilja eftersom det är bra för blommorna).... du kan även försöka sälja det på blocket, eller spara massor och fylla kuddar med, eller återanvända när du får oväntat (Obs! oönskat...) besök...... inte vet jag.....

• giz

toppen i rabatterna..... oliga händer gnuggas i sumpen...peeling (sant)

ehh det ska vara koksump inte brygg kaffe sump det är tydligen för finmalet och kompakt för att vara bra i rabatter osv......

• Peki

Vi komposterar det.
    Inte så kul först kanske, men roligare att lägga på rabatterna senare

• Vintervila

Har läst att man ska spola ner det i vasken i köket för det ska rensa avloppet men jag vet inte om det stämmer.

• Tjejja

Min mormor är fiskare och brukar använda kaffesumpen för att få bort fisklukt på händerna!

• Jenny Tom

Jag har hört att man kan spola ner det i avloppet för det ska hålla rent rörena vet inte om det är sant.

Själv komposterar jag det

• giz

man ska INTE spola ner kaffe sump i avloppet......det blir mega stopp *egen erfarenhet* dom nyare rören är smalare än förr så det kan täppa ganska bra........

• mumlan1

Jag har hört att lite kaffesump i rabatten håller bajs-nödiga katter borta från sin tomt! Vet ej om det stämmer har ej provat!!

Svar på tråden Vad kan man göra med kaffesump?