• Ängelen

Hur är det att bo i Skövde?

På väg mot Skövde.

Idag fick min sambo erbjudande om jobb på annan ort eftersom att hans nuvarande jobb på Jämtlands Fältjägarregemente kommer att försvinna.
    Den nya orten blev Skövde.
    Besöksresa avgår på tisdag nästa vecka och om tolv dagar från och med i dag så måste vi bestämma oss om vi ska flytta eller inte.
    Hur skulle DU ha gjort? Jag har inget arbete här och har letat av och till under en längre tid och vi har inga barn i skolan, bara i dagis.

Svårt det här och huvudet har tänkt väääldigt mycket idag..

• Svar på tråden Hur är det att bo i Skövde?
  • pixpix

Jag har bott i Skövde och jag trivdes väldigt bra där.
    Bor nu bara några mil därifrån.
    Jag tycker att fördelarna med den staden är att det är en "knutpunkt".
    Man kan ta sig både till STHLM och Göteborg med tåget, och ganska snabbt.
    Det finns högskola där och även ganska bra med arbeten.
    (Fast det kanske beror på vad man söker för sorts)
    Jag har jobbat på några dagis i Skövde och jag tyckte de jag jobbade på var väldigt bra iallafall!
    Det finns även några privata förskolor och montisori (ursäkta stavning)-skola där om man är intresserad.

Fast man måste ju känna efter först om man verkligen vill..
    Annars blir det jobbigt som tusan.

Kram Jenny

• Linnhoney

Håller med pixpix. Har inte själv bott i Skövde men jag har bott i Skara i 3 år.
    Man har ju surfat lite på nattlivet i Skövde å det va hur bra som helst.
    Sen ligger det bra till, den västgötska slätten med dess omgivning är kanonvacker, tycker jag som är född å uppvuxen i småland.

Lycka till!

• Oboyälskaren

hej!
    Jag håller med de föregående skrivarna. Jag växte upp i Skövde och tycker att det var en bra stad, både som liten och som ungdom/vuxen. Nu har jag bott i Stockholm i 6 år och skulle vilja tillbaka nu när min förstfödde föds. Tyvärr går det inte då min man har en son sedan tidigare som bor här uppe och han vill självklart inte flytta för långt bort från honom.

PS Min man skulle kunnat tänka sig att flytta dit om hans son inte vore här. "Längre fram" säger han, när sonen kan åka tåg själv. Det tar ju bara 2 timmar från Sthlm till Sde... Ok, nu vet jag inte om han verkligen skulle göra det, men han säger det och jag tror honom.

• lilla nin

Hej! Jag bor i Skövde nu läser till sköterska här och flyttade hit från malmö 2002 JAg trivs bra i skövde, visst kommer jag inte bo här i hela mitt liv men ändå. Dessutom tar det bara 1 timme med tåg till göteborg och 2 timmar till sthlm. Sen ligger Jönköping 1 timme med bil härifrån. Om du undrar nått får du gärna fråga

Svar på tråden Hur är det att bo i Skövde?