• Superba Supernovan

Någon med röd soffa?

Jag har helt kärat ner mig i en urmysig stor soffa i rött tyg. Nu har sambon sagt Ja till ett eventuellt inköp, och då börjar jag fundera på om det verkligen blir bra. Alla möbler i vardagsrummet ska bytas ut, och den här soffan fastnade jag för direkt. Frågan är om man tröttnar på färgen eller om den helt enkelt kommer se helt fel ut när/om den väl kommer på plats?

Finns det någon som har en röd soffa som kan uttala sig? Tröttnar man eller kan det fungera? Kanske till och med någon som har bilder man kan få se?

Tack!

• Svar på tråden Någon med röd soffa?
  • buspolly

jag har två röda soffor.
    ektorp från ikea.
    de har dock avtagbar klädsel så jag byter till cremefärgade på sommaren.
    köpte dessa när jag bodde i annan lägenhet. nu har jag gula tapeter, fast det är faktiskt snyggt. varmt och ombonat. jag kör röd/vitrandiga gardiner till
    har nog inga bilder i galleriet.
    kan kanske ordna.
    men jag har inte tröttnat, fast jag skulle kanske inte köpa dem om de inte kunde byta överdrag.
    rött är snyggt!

• Superba Supernovan

Tack för svar! Jag tycker också rött är snyggt! Tanken på röda soffor har dock inte slagit mig innan jsg såg den här och blev förälskad vid första ögonkastet. Har tidigare varit mer för röda detaljer och någon röd fondvägg... Är så svårt! Sedan kör alla andra fortfarande med caffelatte-färger, grått och svart vilket gör att jag faktiskt aldrig sett någon med röda möbler och inte riktigt har något att jämföra med...

• HeddaBigBum

buspolly:
    Låter precis som hos mig!
    Vi har 2 klädslar till vår Ektorp-soffa. En röd och en beige (dessutom har vi gula tapeter, men de valde förra ägaren ). Jag brukade också byta till röd under hösten/vinter och beige vid vår/sommar. Till en början tog det emot lite att byta till beige, eftersom den röda är så mycket varmare och inbjudande i färgen. Nu har vi haft den beige klädseln rätt länge, av ren lathet... Men när man strax innan jul bytte till den röda blev det genast så himla mysigt hemma!
    Men jag är trött på tygsoffor, trots att jag egentligen inte vill ha en i läder. Tygsoffor är bekvämare, men läder måste ju vara såååå mycket praktiskare. Vår ungar är helt hopplösa med tat kladda och spilla ner!

Men, som svar på TS så har jag inte tröttnat på den röda! Jag tycker färg gör hela vardasrummet väldigt inbjudande!

Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Katja77

Jag har en röd soffa (och fåtölj) som jag älskar! Har haft den i många år nu men ännu inte tröttnat! Jag har beiga tapeter och stora väggtyger i lila-svart och orange-svart på väggarna. Gardiner i rött-guld-orange från Indiska och en stor orange sidenlampa med tofs till. Det är jättemysigt och lite orientalisk känsla.

• Mamsis

Jag ÄLSKAR rött. Men kan inte ha det överallt, så nu har jag LJUNGLILA soffor, men de ska färgas bruna.

Röda soffor är supersnyggt tycker jag, men jag skulle nog också se till att jag kunde byta tyg på den ibland.

• Sicali

Vårt vardagsrum är blått med en knallröd soffa, den är så läcker och lyser upp hela rummet.

• Superba Supernovan

Kul att höra att det finns de som är nöjda med rött! Har bestämt mig nu att vi köper soffan

Får man fråga vad ni har för färg på möblerna till era röda soffor?

• Pernilla o Ronny

Vi har STORA och då menar jag stora röda soffor. Från MIO. Älskar dem. Vi kommer aldrig att tröttna på att dem är röda! Man blir glad så fort man ser dem. Det enda som är nackdelen är att de isåfall är svåra att möblera med, eftersom det är en stor soffgrupp. (Fåtöljen är som en normal tvåsitssoffa ungefär.)

Som sagt, vi kommer aldrig att ångra vårat röda inköp!

//Pernilla

• olpansfamilj

kan man möblera snyggt runt om har den passande stilen, då är det snyggt...dom flesta med röda soffor jag har sett har inte fått till det snyggt...tyvärr...en röd soffa kräver mer...syns mer och blir lätt dominerande och då är det a och o att man kan fixa till resten...=)

• Superba Supernovan

Pernilla o Ronny: Jag tror ni har samma soffa + fotölj som vi tänkt köpa Kul att höra att ni är nöjda!

Beställde dem idag, så nu blir det rött!

Svar på tråden Någon med röd soffa?