• Fritzi

Tigerbalsam

Jag har fått nackspärr och skulle vilja smörja in mig med tigerbalsam. Är det någon som vet om det är farligt när man är gravid. Är i v 5-6

• Svar på tråden Tigerbalsam
  • Änglamage

Åh, det skulle jag också vilja veta, så jag puffar upp lite!

• Lilla

Stackars dig! Jag vet hur det känns... Hade nackspärr igår och i förrgår. Jag smorde mig med Zon och på den tuben stod det att man skulle prata med läkare innan man använde den om man var gravid. Kanske står det på Tigerbalsamburken hur det är med den salvan?

• Fritzi

tack! Tyvärr så står där inget på burken Har sökt på internet också men hittar inget

• Lilla

Då kanske det är bäst att du väntar med att smörja in dig. Du kan ju gå till apoteket alt. ringa och fråga i morgon. Jag tycker synd om dig!

• Bebis

NEJ NEJ NEJ det står på informationen man får med burken att man inte ska använda den under graviditet!

• albanon29

hejsan jag var hos läkaren pga av min ishias frågade om de var ok att smörja sig med tiger balsam o han sa att de var helt ok. kan även smörja med ipren salva eller zon
    hoppas du blir bättre
    kram Angelica

• Bebis

HUr kan en läkare rekommendera en salva som det står på förpackningen att man inte ska använda?!

• Signatur

Ring apoteket och fråga, de har öppet dygnet runt. 0771-450450.

• fabri

Jag skulle tro att anledningen till att det står på förpackningen att tigerbalsam inte ska användas vid graviditet beror på att den inte är testad just på gravida. Alltså kan man inte med säkerhet säga att det är ofarligt att använda. Bara en gissning... Det behöver ju inte betyda att det är farligt att använda.

• Bebis

Det står på förpackningen att användning under graviditetet inte rekommenderas, just för att forskningen som finns inte kan utesluta skador. Varför chansa?

• albanon29

de var bara vad han sa att jag kunde använda det

• Frippa

Nej du ska INTE använda Tigerbalsam och inte Zon heller.
    Jättekonstigt av en läkare att ordinera det!

Kolla på bipacksedeln så står det klart och tydligt att man INTE rekommenderar gravida att använda dessa krämer.

Ta en alvedon istället!

• Frippa

Just det, glömde att skriva att Tigerbalsam innehåller Kampfer som är giftigt i vissa mängder därför ska inte gravida använda det.

• Felicitas

man ska inte använda infektionshämmande medel - zon, tiger, ipren ingår i den kategorin...ring o fråga sjukvårdsupplysningen eller ngt apotek... konstigt av din läkare att rekommendera det...

Svar på tråden Tigerbalsam