• Tradegy

Köpa minibuss, VILKEN?!

Nu är det såhär att jag ska bli pappa till sommaren (mitt första, sambons 4:de) Så nu behöver vi sälja våran SAAB 9000 och köpa oss en minibuss..

men vilken ska man ha???? har dessutom en rottweiler så en med bagageutrymme måste det vara!

Jag har kollat på Cheva Astro Hightop (safari) men dom tycker sambon e jättefula skolådor (?) Hon har tittat på Toyota Previa, men dom tycker jag ser ut som en BLOBB..

Vi vill INTE ha en Chrysler Voyager pga deras dåliga drivlina!

Prisklassen hamnar mellan 10-20 000kr kanske nååågot över 20 omen inte mkt..

Någon som har ett tips på en BRA och inte ALLTFÖR ful familjebuss!?

Tackar för hjälpen!

• Svar på tråden Köpa minibuss, VILKEN?!
  • Darkstar

jag kan tycka att det är för lite pengar. jag har haft en WV Sharan och den var jättebra. Den eller Seat Alhambra med 1.8 l Turbo. Drar lite bensin och mycket plats.
    Rätt skön att köra också.

• Tradegy

mm, hade gärna kköpt för mer pengar! om jag kunnat

• cruZZe

Jag är hemskt ledsen, men för dom pengarna tror jag du får det svårt att hitta någonting vettigt att köpa.

• RoL

De Previa jag kört har varit jättetrevliga. Sen att det är en Toyota är väl ingen nackdel - utan att veta hur just Previan är så brukar ju Toyota göra bra bilar.

En Previa 91-a för 18000 såg jag på blocket - om jag hade större familj skulle jag definitivt överväga att köpa en Previa - en bekant köpte en begagnad och åkte med sambo och barn till Frankrike. De gillade bilen.

• Tradegy

jepp börjar luta åt en previa.. för mellan 15-20k jag har sett flera intressanta på blocket..

även hittat "bodykits" till dom för en överkomlig summa pengar i USA ;)

• Lille Fridolf

Ford Galaxy tror jag är ett bra köp, men kolla gärna lite tester på de olika märkena så tror jag att Du hittar rätt, det är en svår prisklass runt 20" men man får ju det man betalar för.

Tradegy skrev 2008-01-12 10:03:49 följande:
    Nu är det såhär att jag ska bli pappa till sommaren (mitt första, sambons 4:de) Så nu behöver vi sälja våran SAAB 9000 och köpa oss en minibuss..men vilken ska man ha???? har dessutom en rottweiler så en med bagageutrymme måste det vara!Jag har kollat på Cheva Astro Hightop (safari) men dom tycker sambon e jättefula skolådor (?) Hon har tittat på Toyota Previa, men dom tycker jag ser ut som en BLOBB..Vi vill INTE ha en Chrysler Voyager pga deras dåliga drivlina!Prisklassen hamnar mellan 10-20 000kr kanske nååågot över 20 omen inte mkt..Någon som har ett tips på en BRA och inte ALLTFÖR ful familjebuss!?Tackar för hjälpen!
  • Wasberg

Hej

svårt med den prisklassen, har ju dock att göra med om du kan skruva själv eller inte. Köp ingen rostande Previa i alla fall.
    Drar tokmycke bensin pga underdimensionerad motor är bakhjulsdriven och toksladdrig på vintern och är inte
    billigare än nå´n annan att laga osv.

Själv köpte jag först en -93 Pontiac Trp, 3,8 l V6:a med automat, drog ca 0,85 liter på landsväg och drygt litern i stadstrafik.
    Glasfiberkaross gör att den inte rostar, se bara till att kolla automatlådan så filter och olja är bytt och att det finns papper på det. Ska göras vid ca 8-10000 mil men jag byter vid ca 5000.
    Tyvärr smällde jag den bilen till skrot, men vis av erfareheten köpte jag en nyare av samma märke (cheva Trp -97) som nu har mindre motor (3,4 l V6:a) men samma underbara vrid och gott om plats.
    Bra vinterbilar med framhjulsdrift, antispinn, ABS och allt möjligt annat på utrustningslistan. Ta gärna en med skinnklädsel med tanke på spillande, skitiga och kladdande ungar. Så lätt att hålla rent. Köp helst en importbil från tyskland då dom är i mycket finare skick, mindre slitna (inget salt) och billigare.

Lycka till

• raggarn

Vad du gän gör så köp INTE en sådan här. Den har legat längst ner på bilprovningens lista och lär inte klättra upp heller med åren. Vill du haverera hushållekonomin totalt så köp en med V6:a eller fyrhjulsdrift.Eller varför inte en med båda delar om du söker spänning i vardagen. www.blocket.se/vi/15025398.htm

• Poa 77

vi har köpt oss en chevrolet transsport 03 för att vi ska få plats =) vi har ett par tvilling pojkar på två månader och en flicka på 2 år.

Svar på tråden Köpa minibuss, VILKEN?!