• treborras

Bang Tao eller Kata Beach

Om två veckor åker hela familjen till Phuket, vi har köpt flygbiljetter och bokat hotell via internet. Det har inte varit lätt att få tag på hotell där vi kan bo hela familjen i ett rum, vi är två vuxna och tre barn, 1, 9, och 13 år gamla. Vi har lyckats få tag på ett hotell, Bang Tao Village Resort i Bang Tao men igår hittade jag även ett i Kata Beach, The Beach Boutique House (ca 700 m från stranden). Vi har aldrig varit i Thailand förut och vad jag förstår finns det rätt lite att göra i Bang Tao? Är det någon som har erfarenhet och kan ge mig råd om vad vi ska välja. Måste betala resterande del på bokningen i morgon!

• Svar på tråden Bang Tao eller Kata Beach
  • City

Hej!

Jag bor i Phuket och kan kanske hjälpa till? Eftersom du har 2 ganska stora barn så föreslår jag Kata beach. Där finns mycket att titta på och många människor. Beachen är underbar och långgrund för den lilla. Men om ni vill ha lugnt och skönt och roa er med varndras sällskap så är Bang tao supermysigt. Surin ligger nära och det är lite lyxigt och stiligt. Du kan alltid göra utflykter för dina barn, var du än bor. Det finns en gratistidning som heter Phuket gajden. Hugg tag i en sådan när du kommer hit så vet du vad som erbjuds.

Säg till om jag kan hjälpa dig mer.

mra.äljluMan kan åka till Jag kan även hjälpa till med transfer och utflykter.

• pyra76
    GladVi kom hem från Bangtao i förrgår, det är verkligen jättemysigt & fint men som city säger är det ett väldigt lugnt ställe. Passade oss bra då vi har en son på 1år...vi åkte in till Patong några gånger, åkte longtail båt & hade det bra...Underbar strand var det oxå! För oss räckte det med att åka till Patong några gånger & shoppa & kolla runt, kändes skönt att komma tillbaka till Bangtao efteråt! Klart en av de bästa semestrarna vi haft!
  • Maria C S 75

Skulle nog välja Kata Beach, lite mer liv. Bangtao är lite väl lugnt. Tyckerna stränderna ner mot Kata Beach, Kata Noi och Nai Horn är finare. En utflykt eller en 2 dagars resa till Phi Phi Islands är ett måste annars missar ni det vackraste med Phuket. Har en Thailands mapp med lite bilder i mitt galleri, kika gärna.

• Mizza

Pyra76: Berätta mer om Bangtao ! Åker dit om 3v så jag vill veta allt !!! Tips på resturanger? Vilket hotell bodde ni på? Vi ska bo på Sunwing resort.

• HelenS

Jag funderar också på vad vi skall välja, har ni förslag på några hotell, förutom sunwings resort?

Svar på tråden Bang Tao eller Kata Beach