• mrs christin

10 månaders med jättedlig andedräkt???

Min dotter på 10 månader har fått jättedålig andedräkt. Vi försöker borsta tänderna (hon har två tänder bara) varje morgon och kväll, men det verkar inte hjälpa...
    Nån som har en aning om vad det kan vara och vad man kan göra åt det?

• Svar på tråden 10 månaders med jättedlig andedräkt???
  • Beckah82

Ingen aning...tyckte min store son också var så när han var liten men min lilla bebis nu luktar gott i munnen.

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Linda3

Mina barn har alltid fått dålig andedräkt när tänderna varit på väg upp... Nu när alla tänder är uppe luktar dom gott i munnen.

• Linndan

använder hon napp? med latex ?

(¯`°?.¸ ღ Kevin 040617 o Ella 070228 ღ ¸.?°´¯)
  • Linndan

ahaa, min son fick nämnligen taskig andedräkt av latex napp.
    hon kanske har nån förkylning? de kan få dåligt andedräkt då.
    hör med bvc annars, de kanske har något tiips.

(¯`°?.¸ ღ Kevin 040617 o Ella 070228 ღ ¸.?°´¯)
  • mrs christin

Hmm... Får nog ringa BVC. Hon är inte förkyld eller verkar ha ont nånstans i alla fall...
    Tack för hjälpen!

• Erik

Kunde vara jag som skrivit TS! Har också funderat över sonens andedräkt. Han har också bara två tänder och han luktar illa ur munnen.... Inga tänder på G heller vad jag kan se.

Erik -04, Elias -07
  • mrs christin

Ingen mer som har nåt tips?
    Provade nu att borsta tänderna på henne igen och har kokat alla nappar igen för att se om de hjälper...

• Åskan

Beror det inte på vad hon ätit då? NÄr min son ätit den minsta vitlök (el vanlig lök) luktar han fan i mun (precis som jag:). Då menar jag inte bara lite dålig andedräkt utan riktigt riktigt illa. I ett par dgr... =(

• mrs christin

Åskan... Hon får bara barnmatsburkar, får väl erkänna att jag inte har rikigt koll på vad det är i dem, kanske får kolla om där e lök i dem. Tack för det tipset!

Svar på tråden 10 månaders med jättedlig andedräkt???