• wozzgirl

Kräks man då man vaknar upp efter att ha varit sövd?

Jag har sån kräkfobi så jag väljer hellre att vara vaken om så är fallet att man väldigt lätt blir illamående o kräks då man vaknar upp.
    Har funderat hit o dit angående detta. Jag var vaken under snittet förra gången men nu funderar jag hit o dit oc vet inte om jag vill vara med om det igen..

• Svar på tråden Kräks man då man vaknar upp efter att ha varit sövd?
  • Lucifer

en tjej jag känner som jobbar som undersköterska säger att det är nästan mer regel än undantag att man kräks efter att ha varit sövd. jag kräktes efter att ha varit sövd när jag opererade bort blindtarmen.

• MissXXX

jag kräktes vid mitt kejsarsnitt och var då vaken. Det som gjorde att man kräktes sa narkosläkarn, var ryggbedövningen... Men det är inte alla som kräks av den, bara en del.. typ jag ;)
    Hur det är när man blir sövd vet jag inte...

• Mollle

Man kan må dåligt efter narkos, vara lite yr i huvudet och sådär. Be att få prata med någon narkös sköterska eller liknande när du är på samtal! det finns medel mot illamående som man kan få!

• Sweetangel85

Nej de behöver du inte göra..
    Efter en operation så får du inte äta ngt direkt. Utan du kan högst få ett glas vatten, pga att man KAN må illa. Sen efter du druckit vatten så får du känna efter hur du mår, känner du att du då börjar att må illa så ska du ta de lugnt. Om inte, kan man fortsätta med ett glas saft tex.

♥ BF 9 Maj ♥ -[Så mysigt när bebbe buffar]
  • Mirakel händer

Vid alla mina operationer jag har gjort, det är 6 stycken så jag jag kräkts vid 4 st. Sista gången fick jag en del mediciner innan jag vart sövd som är för att förebygga illamående och kräkningar.

Det beror också på hur länge man är nedsövd och hur man reagerar på narkosen. Så min narkosläkare på sista operationen.

• jmmm

jag har varit sövd 3 ggr, en gång op i knä, en polyp op o så en där de öppnade upp mina bihålor. Kräkte enbart efter bihåle op o då massor,men de evar för att jag hade blod i magen från op o de e enda sättet att bli av med blodet, att kräkas jag har oxå hemsk spy fobi men den e värre på senare år

under min första förlossning kräkte jag , men inte under den andra. så att kräkas kan man tyvärr inte vara säker på att få komma ifrån varken m snitt eller vaginal förl.

• Wintergate

Jag har op:at mig 2 gånger under narkos. Då de tog bort gallblåsan kräktes jag, men det kanske har sina förklaringar. Den andra op var en estetisk sådan, med lättare narkos skulle jag tro. Var då oförskämt pigg & hungrig = ) Kan tänka mig att det är väldigt individuellt hur man mår, & såklart vilken typ av narkos man får.

• Fru U

Jag har varit sövd fler gånger än jag vill räkna och inte en enda av gångerna har jag kräkts. Enda gången jag blev riktigt illamående var när jag sövts med mask (gas) istället för med spruta och inte ens då kräktes jag

Det finns jättefina läkemedel mot illamående och de ger dem gärna på uppvaket (ivarje fall där jag bor). Sen kan smärta göra en illamående och då går det över när man fått smärtstillande

Live and let live
  • hannamiller

Jag var sövd när dom gjorde urakuta kejsarsnittet..
    Men när jag vaknade så näpp spyde inte..

• helru

Man kan må illa men långt ifrån alla gör dt.
    Om du när du vaknar känner dig minsta illa mående be å få lite syrgas och en spruta lr tablett mot illamående se bara till att dom vet din fobi innan så dom e beredda;)

Svar på tråden Kräks man då man vaknar upp efter att ha varit sövd?