• wozzgirl

Kräks man då man vaknar upp efter att ha varit sövd?

Jag har sån kräkfobi så jag väljer hellre att vara vaken om så är fallet att man väldigt lätt blir illamående o kräks då man vaknar upp.
    Har funderat hit o dit angående detta. Jag var vaken under snittet förra gången men nu funderar jag hit o dit oc vet inte om jag vill vara med om det igen..

• Svar på tråden Kräks man då man vaknar upp efter att ha varit sövd?
  • Lucifer

en tjej jag känner som jobbar som undersköterska säger att det är nästan mer regel än undantag att man kräks efter att ha varit sövd. jag kräktes efter att ha varit sövd när jag opererade bort blindtarmen.

• MissXXX

jag kräktes vid mitt kejsarsnitt och var då vaken. Det som gjorde att man kräktes sa narkosläkarn, var ryggbedövningen... Men det är inte alla som kräks av den, bara en del.. typ jag ;)
    Hur det är när man blir sövd vet jag inte...

• Mollle

Man kan må dåligt efter narkos, vara lite yr i huvudet och sådär. Be att få prata med någon narkös sköterska eller liknande när du är på samtal! det finns medel mot illamående som man kan få!

• Sweetangel85

Nej de behöver du inte göra..
    Efter en operation så får du inte äta ngt direkt. Utan du kan högst få ett glas vatten, pga att man KAN må illa. Sen efter du druckit vatten så får du känna efter hur du mår, känner du att du då börjar att må illa så ska du ta de lugnt. Om inte, kan man fortsätta med ett glas saft tex.

♥ BF 9 Maj ♥ -[Så mysigt när bebbe buffar]
  • Mirakel händer

Vid alla mina operationer jag har gjort, det är 6 stycken så jag jag kräkts vid 4 st. Sista gången fick jag en del mediciner innan jag vart sövd som är för att förebygga illamående och kräkningar.

Det beror också på hur länge man är nedsövd och hur man reagerar på narkosen. Så min narkosläkare på sista operationen.

• jmmm