• Tessah

rosa flytningar v.38+2

Har haft rosa flytningar i ca 3 dagar nu.
    Är det nån annan som är i slutet av graviditeten som har så?
    Måste man ringa in för det eller bara avakta?
    Hur skulle ni gjort?
    Har 10 mil till förlossningen så vill inte åka in för minsta lilla direkt.

Har mensvärkliknande känsla och sammandragningar men inte regelbundna eller så.

♥ Nathanael -05 ♥ Lillebror i magen v.39♥ Blogg-->www.tessah.blogg.se
  • Svar på tråden rosa flytningar v.38+2
  • MmmJennie

Kan det vara slemproppen som släpper kanske?? Har läst att man kan få som rosa flytningar då.. Min slempropp lossnade helt i förra veckan fast inget blod kom.. o hade turen som var på förlossningen då.. låg nämligen inne för 2:a gången o blev stoppad..

Har också mensvärk o SD.. ibland mer o ibland mindre..

Men för säkerhets skull tycker jag du ska ringa förlossningen o fråga.. så får dom avgöra..

Lycka till.. o berätta gärna vad dom sa..

• Tessah

Ja jag funderar också på om det är slemproppen som släpper eftersom kanske.
    Ska till BM på tisdag så jag tänkte vänta tills dess.
    Om nu inte det sätter igång och blöda eller så men så länge de bara är rosa så kanske jag kan avakta?...

va jobbigt bli stoppad. Jag hade så förra graviditeten och fick ligga inne bli stoppad med dropp. Har vart sjukskriven hela denna graviditet pga risk.
    Vilken vecka är du i? Med första barnet gick delar av slemmproppen redan v.31 då jag låg inne, inge blod alls i eller så.

♥ Nathanael -05 ♥ Lillebror i magen v.39♥ Blogg-->www.tessah.blogg.se
  • MmmJennie

Första gången jag blev stoppad (10/12) behövdes bara en spruta med bricanyl.. i förra veckan blev jag inlagd 3 dagar( 1/1 - 4/1 ) då fick jag först en bricanyl spruta o citodon mot smärtan men under natten blev det värre... då fick dom sätta bricanyl dropp på mig som jag sen fick ha i 25 timmar + att bebis fick 2 doser med kortison för lungornas skull... Idag gick jag in i v35+0 när jag låg inne var jag i v33+

Tycker nog du ska ringa o höra med förlossningen ändå.. bättre att ringa o fråga för mkt än för lite.. men du får självklart göra som du vill..

• januaribebba

Jag har vattniga ljusrosa flytningar...haft sen i torsdags nu. Är beräknad till på måndag. Åkte in och kollade i går och de sa att de bara va flytningar och att det troligtvis var blodkärl eller så som var ömtåliga och därav de lilla lilla blodet. Men skulle det bli riktigt rött var jag tvungen att komma in igen. Ring dom och rådgör tycker jag. Kan fatta att du inte vill åka så långt. Men hör efter va d de tycker så slipper du oroa dig.

Svar på tråden rosa flytningar v.38+2