• Happys

ena bröstet större än det andra

Har någon varit med om att det ena brösten blir MYCKET större än det andra...mitt vänstra bröst är mer än dubbelt så stort än det högra...jag har en 2 månaders baby ammar från båda brösten lika mycket.
    Hur kan jag göra för att få mer mjölk i det högra känner mig verkligen desperat...jag har inte förlite mjölk eller så...

Har någon varit med om detta och hur gick det?

• Svar på tråden ena bröstet större än det andra
  • cloudberry79

Storleken på brösten säger inget om mattillgången Jag har ett högerbröst som är dubbelt så stort som det vänstra, men när jag har pumpat så kommer det lika mycket från båda. Det är mest en skönhetsgrej.

Redan här! Vidar ~~20071018~~
  • Puss och Kram

Låter som mig. Jag såg inte klok ut ibland. men det var nog inte så många mer än jag som tänkte på det, och min man när jag var naken...

när vi trappade ner på amningen ratade sonen det mindre för det var dåligt tryck och då var skillnaden ännu större ett tag. Men de drog ihop sig och är nästan lika stora igen... De är lite mjukare bara...

• Jiiipppiii

Happys: har samma bekymmer, mitt vänstra bröst är dubbelt så stort som det högra... men jag har mindre mat i det högra också, försöker alltid börja amma på höger sida men det hjälper inte alls =(

Vi ska börja på babysim till veckan och det känns ju inte jättekul att ta på sig bikini...

• Puss och Kram

Jag hade en svart halterneck som var ganska bred ända upp i nacken. Det förvillade syn intrycket faktiskt... ett tips yil babysimet

• Jiiipppiii

Puss och Kram skrev 2008-01-12 19:55:48 följande:

Jag hade en svart halterneck som var ganska bred ända upp i nacken. Det förvillade syn intrycket faktiskt... ett tips yil babysimet
    Åhh vilket bra tips!!! Ska kolla på stan om jag hittar nån ...=)
  • Lottis74

Vad härligt at thöra att det finns fler med olika storlek på bröstet. Mitt vänstra bröst är större och känns hårdare än de andra. Jag låter henne äta lika mycket på brösten.

• Fama123

yes, vänster är större. tror det är bättre sprut där så han äter glupskare från den sidan. hade en mjökstockning i vänster bröst när jag ammade storebror och efter det blev flödet inte riktigt lika bra. har också förstått att många barn föredrar vänster, kanske för att hjärtljuden är lugnande?

du skulle kunna testa att alltid börja amma på höger, eller pumpa där efter att han/hon ätit om hon/han äter ur dåligt. så fick jag göra den här gången alldeles i början för att få fart på flödet, och även om det fortfarande är skillnad så är det åtminstone bättre.

• jerseyko

Samma här så VAR vänster bröst större. Jag gjorde så att jag ammade bara i från det högra och ammade bara från de vänstra så att trycket släppte och nu är det lika stora Glad

• lanfear

varför är det bara den vänstra som har blivit större hos alla? även min vänstra bröst har blivit dubbel så stor som den högra.

efter att man slutat amma... kommer den se normal ut igen?

• Fama123

Ianfear: Jag såg knäpp ut sist jag ammade också, allra värst var det på slutet när han bara ammade någon gång/dygn. Då var vänster normalt och höger som en sladdrig liten påse... men när han slutade amma blev båda som likadana sladdriga små påsar så då tänkte man inte på det mer

• mirresmamma

Jag har också haft olika stora bröst under ammningsmånaderna..men kan glädja dem som undrar med det faktum att storlekarna jämnat ut sig efter avslutad ammning..

Svar på tråden ena bröstet större än det andra