Jobba i Norge?!
Är det någon här som har jobbat i Norge? Jag blir klar sjuksköterska till sommaren och funderar på att åka över, bara någon vecka för att testa.. Är det någon som har erfarenhet?
Är det någon här som har jobbat i Norge? Jag blir klar sjuksköterska till sommaren och funderar på att åka över, bara någon vecka för att testa.. Är det någon som har erfarenhet?
Jag är förskollärare och jobbar i Norge! Trivs utmärkt och har varit här i 1,5 år. Jag har ingen erfarenhet av hur det fungerar inom sjukvården, men jag vet att man definitivt kan göra sig en hacka på det om man vill! Så mitt råd är, GO FOR IT!! Undrar du över nåt så fråga, jag svarar om jag kan...
du kan ringa/maila till www.grensetjansten.no/
dom är jättebra och vet det mesta och de finns svenskt telefonnummer.
Ja, det är lite det som lockar - lönen. Sen är det ju en otrolig erfarenhet. Men isf vill jag åka någon vecka då och då, inte vara där på heltid så att säga. Men är ganska sugen!!!
Tack för hemsidan, ska kolla in den.
Ingen ssk som jobbat i Norge?
Tjoffsan - har du några för och nackdelar att dela med dig av??
Hej jag bor och arbetar i Norge. Arbetar på en förskola i Oslo. Har gjort de i snart 3år.
Angelzezzan - Hur tycker du att det är? För respektive nackdelar?
angelzezzan - Jag hade inte tänkt att flytta dit. Bara bo tillfälligt. Det finns ju företag inom sjukvården, som man kan åka en vecka, hemma en vecka osv. Då bekostas allt av de, resa, bostad mm. Det enda jag behöver stå för är mat, och det skulle jag ju behövt köpa ändå.
Vet du hur arbetsdagarna ser ut inom sjukvården? Alltså, arbetstiderna menar jag? Kortare där också?
vad jag vet är det också så att en sjuksköterska har mycket mindre ansvar i Norge än här i Sverige... Så isf blir det mindre ansvar, mer lön o ev kortare arbetsdagar också då....
Men jag vet inte hur det funkar att vara från familjen, det är det som är jobbigast. Men jag skulle gärna testa typ en vecka eller så.
jag har en kompis som jobbar i norge som sjuksköterska du kan få hennes mail om du vill