• Pyff

Idag är det 15 år sedan min mamma dog........

Helt sjukt att jag nu har levt halva mitt liv utan mamma, jag är 30 år och var 15 år när hon dog på sin 36-års dag. Jag var vid graven idag och planterade lite blommor, jag är tyvärr där alldeles för sällan och har ofta dåligt samvete för det. Men å andra sidan behöver jag inte en grav för att tänka på henne................
    Hade Alexander med mig, det är det som är jobbigast, att hon aldrig kommer få se sitt barnbarn och att han inte kommer lära känna sin mormor.

• Svar på tråden Idag är det 15 år sedan min mamma dog........
  • Pyff

Oj, jag kanske skulle ha lagt detta inlägg i Känsliga rummet, hoppas ingen tar illa vid sig, jag ville bara skriva av mig lite............

• fyrabarn

men på samma sätt känner jag. det har snart gått 2 år sen min pappa dog, och jag besöker inte heller graven så ofta och har dåligt samvete över det. jag behöver inte heller en grav för att tänka. det känns bara konstigt att gå dit. tycker man kommer närmast i tanken. min pappa fick se mina tre barn, men inte minstingen som nu är 1½ år gammal.

• yaaniz

vet hur det är..min bror dog förra året och han var minstora idol..
    den känslan att han inte kommer få se mitt barn e hemsk.
    inte ens gått ett år sen han gick bort..den 8maj blir 1års dagen och då e jag inte ens i sverige..puh..

sorry att jag skrev blev bara tvungen..

stor kram till dej Pyff iaf!

• sagogryn

Känner med dig. Det är 20 år sedan min mamma dog. Sorgen går aldig över. *kramar*.

• Toppan

Kram på dig! Jag känner igen dina tankar! Min pappa gick bort för 17 år sedan( jag var 13år). Jag har inga egna barn men min lille brorson på
    3 1/2 år brukar säga att farfar är i himmlen och kollar oss Jag tycker det är så härligt fastän dom aldrig träffats!

• Ulle73

Vet hur det känns...

Min syster dog nitton år gammal för 14,5 år sedan. Min pappa dog för ett år sedan. Jag var höggravid och tyckte att det var väldigt jobbigt att han aldrig fick se vår andra tjej. Han avgudade vår stora tjej. Han planerade semestrar efter henne, varje ledig stund åkte han och hämtade henne på dagis. Som tur är så har hon mycket minnen av morfar som hon kan förmedla till lillasyster. Hon var dessutom med hela hans sjukdomstid. Satt jämte honom hemma i sovrummet när han hade gått bort... Han dog hemma och låg ju i några timmar innan begravningsbyrån hämtade honom... Hon tog det så naturligt.

Kramar om dig och ha inte dåligt samvete... hon finns runtomkring dig hela tiden!!

• Bl0mma

Skickar kramar, min mamma dog för 16 år sen den9 april, jag var också ung så jag förstår hur du känner. KRAM

• bumbi

Förstår precis hur du känner dig - kom just på igår att det i höst blir 10 år sen min pappa gick bort...
    Fick en dotter förra året och tänker ofta på att pappa aldrig kommer att få träffa sitt första barnbarn... Försöker att åka till graven så ofta jag kan med min lilla tjej och berättar gärna om att morfar finns där. Vill att hon ska veta att han iaf har varit en stor del av mitt liv. Jag var 18 då han gick bort plötsligt i en hjärtattack.
    Man glömmer aldrig men tänker kanske inte lika ofta nuförtiden.

Stora kramar till dig!

Svar på tråden Idag är det 15 år sedan min mamma dog........