• Håll min hand

Magknip? på natten

Hej! Är i vecka 20 nu. Vaknar flera nätter av att jag har magknip(?)
    Tror det kan vara gaser men jag är inte säker. Magen känns som hård utanpå.
    Väldigt jobbigt att vakna över att ha ont i magen. Ngn som varit med om liknande?

• Svar på tråden Magknip? på natten
  • Minxy

Det är inte sammandragningar då?
    Magen blir stenhård som en fotboll och det kan göra lite ont.

Gör det mycket ont ska du alltid berätta det för din BM.

Annars så är det helt normalt med SD. Jag började få mina i v.18 ungefär och det var helt normalt Det är livmodern som tränar bara.

Gravid i vecka 34!
  • Håll min hand

minxy: ja jag vet inte om det är sammandragningar. Har inte riktigt kommit underfund med hur det ska kännas att ha det.. men efter sex kan livmodern bli jättehård.. gör inte ont eller så alls.. så jag kan tänka mig att det skulle vara sammandragningar isf?
    Men det är inte samma känsla som den "magknip" jag får då jag vaknar på nätterna.. hmm.. det kan inte bero på gaser då?

• Minxy
    Håll min hand skrev 2008-01-12 20:47:12 följande:
    minxy: ja jag vet inte om det är sammandragningar. Har inte riktigt kommit underfund med hur det ska kännas att ha det.. men efter sex kan livmodern bli jättehård.. gör inte ont eller så alls.. så jag kan tänka mig att det skulle vara sammandragningar isf? Men det är inte samma känsla som den "magknip" jag får då jag vaknar på nätterna.. hmm.. det kan inte bero på gaser då?
    Kan säkert bero på gaser
    Tarmarna jobbar ju sämre när man är gravid, så de är många som får gaser och blir förstoppade. Det konstiga är att man inte behöver fisa mer bara för att man har gaser. Istället är det som du säger att magen känns uppsvälld och hård och man får magknip.
    Gravid i vecka 34!
  • MissBambi

Håll min hand skrev 2008-01-12 16:23:45 följande:

Hej! Är i vecka 20 nu. Vaknar flera nätter av att jag har magknip(?)Tror det kan vara gaser men jag är inte säker. Magen känns som hård utanpå.Väldigt jobbigt att vakna över att ha ont i magen. Ngn som varit med om liknande?
    Jag har haft precis så nu i två dagar. Mått riktigt dåligt på natten och haft precis som riktig magknip. Känns som feber drömmar i mellan och sen kan man inte riktigt få ut gaserna heller. Känns verkligen obehagligt...
  • Håll min hand

Okej Ja jag har ju varit lite nojjig att det skulle vara nå fel med bebisen eller livmodern eller nå. Att det är därför det gör ont.

Tänkte mest höra om det är många andra som brukar få "gas-magknip" under graviditeten .. då kan jag känna mig lite mer som "en i mängden". Och därmed sluta oroa mig?

• MissBambi

Det verkar ju som så eftersom fler haft det :)

• Håll min hand

missBambi : Missade ditt inlägg ovanför det jag skrev sist.. sorry.. Jo det känns verkligen obehagligt! Hoppas det går över för oss båda.. vilken vecka är du i?

• jempen

JAg hade en liknande känsla inatt, ungefär som magknip fast med lite gaser, vaknade om vartannat och sov oroligt:( Jag är i v11 snart 12. Det är så himla jobbigt när man får nya symtom som man inte haft tidigare.

Hoppas det går bra för er alla.

• Fridafin

Jag känner igen känslan (tror jag iaf), har haft samma. Speciellt på mornarna, innan jag klivit upp ur sängen. Tror att det är tarmarna som reagerar på att bli flyttade eller ngt sånt. Hade så m knodd nummer ett, & är nu i v 36 m nummer två, & det har inte oroat mig :). Men jag tycker alltid att du ska fråga din BM om du funderar över ngt, hon/han är ju trots allt expert!

Lycka till m bebben i magen :)!

• Lajkie

Jag har alltid sjukt mkt gaser vid graviditeterna. Det brukar släppa vid toabesök. Dag som natt.
    Ett av de större bovarna av järntabletterna (Niferex). Äter du järntillskott?

Svar på tråden Magknip? på natten