• Noctis

sabla jävla posten!!!

Här sitter man hemma i godan ro och väntar på att den ska komma en brevavisering så att man får åka ner till ica och hämta ut bilbarnstolen.
    Nu idag gick jag in på Ellos hemsida för att kolla om jag hade möjlighet att se var paketet befann sig någonstanns.
    Vad får jag inte läsa då om inte att ica har skickat tillbaka försändelsen. *morrar*

Jätte kul att läsa det här:
    2008-01-10 20:14 ICA Kvantum Väsby Centrum Försändelsen har returnerats till avsändaren
    2008-01-02 14:52 ICA Kvantum Väsby Centrum Försändelsen har kommit till Postens serviceställe
    2008-01-02 07:16 Posten Brevavisering har skickats till mottagaren

Jag har F*N inte fått någon j*vla avisering...
    Hur gör jag nu då?? Ska jag ringa till ellos på måndag och prata med dom eller??? Jag tänker ju deffinitivt INTE betala fakturan om jag inte får stolen. Inte någon returkostnad heller... *morrar*

• Svar på tråden sabla jävla posten!!!
  • miss Y

inte bra alls, men aviseringen kan ha hamnat på villovägar.

men de flesta paket brukar gå att hämta ändå genom att veta det nummer som finns på paketet å ta med sig legget. jag har gjort så då jag har läst att paktet har kommit men inte kunnat vänta en dag extra.

• wozzgirl

Ring till ellos o hör med dem....

• Noctis

miss Y skrev 2008-01-12 16:36:48 följande:

inte bra alls, men aviseringen kan ha hamnat på villovägar.men de flesta paket brukar gå att hämta ändå genom att veta det nummer som finns på paketet å ta med sig legget. jag har gjort så då jag har läst att paktet har kommit men inte kunnat vänta en dag extra.
    Men dom har ju skickat tillbaka paketet till ellos..
    det var först idag (dumma mig) som jag kom på att jag kan ju kolla på mina beställningar om det går att göra ett "kollisök"..
  • Noctis
    wozzgirl skrev 2008-01-12 16:37:58 följande:
    Ring till ellos o hör med dem....
    Ska göra det på måndag.. har lite svårt att tro att man kan ringa dit på en söndag...
  • goldcoast

Dom kan ibland avisera via sms..

Du har inte fått ngt där heller??

• FruNaftra

Lugn i stormen! Äntligen kommer mina postenkunskaper till nytta...hahaha (jobbade extra där under mina studier)

Det du ska göra är att ringa eller gå ner till posten och be om att få en ny avi att visa upp på ICA. Alternativt kan du gå direkt till ICA och visa leg och berätta att posten har slarvat bort din avi. Det enda avin är till för är att informera mottagaren om att paketet är redo att hämtas, samt vilket nummer paketet har (så det är lätt för dom på ICA att leta fram det). Fakturan kommer säkert ligga i samma paket så du kan nog inte få en betalningspåminnelse om du inte har löst ut paketet. Så det är alltså posten eller ica du ska vända dig till. Väldigt enkelt löst =)

• FruNaftra

Oj, nu såg jag att det hade returnerats! Vafasen, man ska ju normalt skicka flera påminnelseavi,er innan man returnerar något. Vad dåligt gjort! Ring ellos och be dom skicka igen och hoppas att det går bättre nästa gång.

• sanna77

Men paket ska väl ligga kvar på posten i allafall i två veckor? Ibland är det tom fyra veckor. Det måste ju vara posten som har gjort fel om de skickat tillbaka paketet så snabbt, jag kan inte tänka mig att du ska behöva betala något för det.

• Noctis
    goldcoast skrev 2008-01-12 16:43:07 följande:
    Dom kan ibland avisera via sms..Du har inte fått ngt där heller??
    Nopps... inget sånt..
  • Noctis

Nu har jag iaf ringt och pratat med ellos om det hela..
    Hon kunde själv se att paketet var tillbaka till dom och hon tyckte att det var väldigt konstigt..
    Men hon la en ny beställning åt mig så att i slutet av januari och början på februari ska jag få en ny stol.
    Hoppas att posten sköter det hela lite bättre då.
    Ska hålla koll på godssökningen oxå.
    Det kommer inte bli någon extra kostnad för mig och jag behöver inte betala fakturan som kommer här den 20/1 utan ska betala den som kommer i februari istället..
    Så skönt att det löste sig..

• miss Y

sorry, fattade som att låg kvar fortfarande. men bra att det löste sig. tycker oxå det är konstigt att du inte fått ngn påminnelseavi.

• Noctis

miss Y skrev 2008-01-12 17:12:46 följande:

sorry, fattade som att låg kvar fortfarande. men bra att det löste sig. tycker oxå det är konstigt att du inte fått ngn påminnelseavi.
    Tycker oxå att det var konstigt.. Förstår inte heller varför dom inte skickat någon påminnelse.. Men vi håller tummarna för att det blir rätt den här gången..
Svar på tråden sabla jävla posten!!!