• mrs lakritsnogger

Litet "ägg" från Dr Nie

Idag efter min akupunktur gav Dr Nie mig ett litet vitt äggliknande skal med en svart kola-aktig boll i... Denna ska jag dela i 2 och äta halva ikväll & halva imorgon bitti...

Jag frågade henne vad denna boll är för ngt, men hon log bara klurigt och sa "bra för äggen".

Någon därute som egentligen vet vad detta är?
    Hur åt ni det?
    Smakade det ve & fasa? Eller vart det ok?

Hoppas någon har erfarenhet av detta & vill dela med sig...

• Svar på tråden Litet "ägg" från Dr Nie
  • mrs lakritsnogger

Ingen?

Nåväl.. dax att testa denna lite kola-klump

• 7804

Tjena. Jag käkar samma sak, visst smakar den pyton!?

Den förklaringen jag fick var att den innehåller 12 olika kinesiska naturläkemedel och vitamintillskott. Det blir man iof inte mycket smartare av att veta.

Hur länge har du gått till Nie?

Jag går min första vecko-kur där nu. Helt klart spännande och udda upplevelse.

• mrs lakritsnogger

Hej,

Vad roligt att ngn därute är med om samma kola-klump...
    Jag håller på med IVF och går 7 dagar kring ET. Ikväll ska jag gå min 3:dje dag

Hur länge har du gått? Gör ni också ivf just för tillfället?

Håller med... en udda upplevelse men jag tror på kära dr Nie.

Attans vad vissa nålar kan göra ont. Är det så för dig också?

• 7804

Det här är första gången.. fast fjärde dagen ikväll. Ska dit vid 17.30 idag. Du då?
    Vi gör inte ivf. Har tid för det om ett halvår på Huddinge.. men tills dess tänkte vi testa akupunktur i varje fall en månad.

Håller med om nålarna. Jag tycker att de på överkroppen inte känns det minsta, men de i fötterna och i benen gör sjukt ont!

Visst är kolaklumpen vidrig? Jag får kväljningar bara jag känner lukten av den.

• Aniara33

Att ni vågar stoppa i er grejer som ni inte vet vad det är? Mycket av den kinesiska "alternativa medicinen" innehåller höga halter av bly! Jag hade iaf inte gjort det.

• plussis

Hej! Tänkte hoppa på er tråd. Jag ska kontakta dr Nie idag och se om jag kan komma dit ikväll (har precis fått min mens). Var hos henne för första gången innan jul. Men då fick jag inga nålar. Hon skulle åka iväg på semester så hon sa att jag skulle kontakta henne efter den 7:e januari när mensdag 1.

Håller med om att det är ett speciellt ställe. Men det måste vara något magiskt över henne. Hon har ju hjälp sååå många.

• 7804

Jag var där idag och det var lite roligt för att hela huset hade elavbrott, så vi låg bland levande ljus som små igelkottar.

• plussis
    7804 skrev 2008-01-15 23:08:52 följande:
    Jag var där idag och det var lite roligt för att hela huset hade elavbrott, så vi låg bland levande ljus som små igelkottar.
    Jag var också där igår när det var strömavbrott!!! Låg där med nålarna då det plötsligt blev svart. Men det var lite mysigt faktiskt.

Det var första gången jag var där och det gjorde SÅ ont! Nålarna i magen kändes knappt men nålar i ena armen och handen gjorde fruktansvärt ont. Undrar om det släpper idag eller om det blir värre?

7804: Tar du tabletter (typ pergotime) eller sprutor eller kör ni bara akupunktur?
  • 7804

Plussis> Ska du dit idag igen? Jag har tid vid 17.30 idag.
    Jo.. jag håller med, vissa nålar gör så förbannat ont! Speciellt de på fötterna och de på händerna. Har du testat att ha sånt där folietäcke? Om inte.. gör inte det! Det trycker på nålarna och det gör ännu ondare!
    Pratade lite med tjejerna som låg i samma rum som mig igår och de sa att det gör mindre och mindre ont ju längre man går.

Nej, jag äter varken pergotime eller gör ngt annat nu. Kör bara akupunkturen. Hur gör du?
    Har du PCO eller varför kör du det här alternativet?

Håller tummarna för att Nie gör oss på smällen dårå. :D

• mrs lakritsnogger

Hej Plussis & 7804,

Jag var också där igår... låg & halvfrös under strömavbrottet, men hon är underbar som fortsätter som inget hänt.
    7804 - känns som om vi måste sett varandra för idag hade jag också tiden 17:30

Plussis - är du inne i ivf-karusellen?

Nu har jag ätit så då var det dax för lilla kola-ägget igen... Ingen höjdare, men jag tror på detta!

Ses vi imorgon? (Fast vi inte vem vi är... ha-ha)

Ha en bra kväll!
    // lakritsnogger

Svar på tråden Litet "ägg" från Dr Nie