• tjocksockan

Tidlös inredning?

Hjälp!
    Jag har ingen inredningsstil. Jag skulle vilja ha det fint och tidlöst. Jag vill inte behöva känna att hemmet blir omodernt efter ett tag. Och det ska inte vara en massa plotter och grejer, jag vill att det ska se harmoniskt ut.

Har någon några tips på hur man kan inreda tidlöst?

Vore oerhört tacksam för svar och supergärna bilder på hur ni gjort!

• Svar på tråden Tidlös inredning?
  • flygare

Hej
    När vi renoverar anv vi ljusa färger på väggar, för då kan man piffa till det med gardiner,dukar och kuddar.
    Våra möbler har samma träslag (olika i olika rum) ex vardagsrummet har vi vita väggar, begie soffa och björkbord,tvbänk osv. I hallen har vi precis målat begiet och vitt och har antikbetsade möbler. Så varje rum har ett tema. Hoppas du förstår hur jag menar

• AnneSophie

Det är svårt att direkt definiera tidslös. Tidlös för vem liksom? Svaret är nog olika beroende på vem man frågar.
    För en del är gamla möbler tidlösa, andra föredrar moderna klassiker.

Hemma hos oss har vi försökt hålla det enkelt, rent och ljust. Nordisk inredning skulle jag kalla det. Är det tidlöst, nja jag vet inte. Men vi handlar saker som vi tycker om, och då stannar dom kvar väldigt länge hos oss. På sätt och vis tidlöst kanske.

Antar att du inte blev så mycket klokare på mitt svar.
    Jag har en massa bilder i min bloggmapp (beta.familjeliv.se/hem/annesophie/galleri.php i bloggen) som du gärna få titta på.

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Shortygirl

Hejsan! Skriv ner sådant som du tycker om, färger, stil på möbler mm. Jag tror säkert att du har någon "stil" , du är bara osäker på hur du vill ha det. Jag hade satsat på ljusa väggar som alltid "håller". Hade även valt möbler som inte går ur tiden. Ikea har ju en del möbler osm har hängt med länge. När du väl har börjat med grunden, färgval av väggar mm, så tror jag att det faller på plats automatiskt. Kika inom t ex Mininredning.se, Stylroom.se och olika inredningsbloggar för inspiration.

Kanske du kan finna lite inspiration på min blogg? Ja gör inspirationskollage då & då.
    inspirationsdesign.blogg.se/

Lycka till! /Malin

tjocksockan skrev 2008-01-12 17:06:57 följande:
    Hjälp! Jag har ingen inredningsstil. Jag skulle vilja ha det fint och tidlöst. Jag vill inte behöva känna att hemmet blir omodernt efter ett tag. Och det ska inte vara en massa plotter och grejer, jag vill att det ska se harmoniskt ut. Har någon några tips på hur man kan inreda tidlöst? Vore oerhört tacksam för svar och supergärna bilder på hur ni gjort!
Svar på tråden Tidlös inredning?