• jazzy

sluta amma med Pravidel...

Ni som slutat amma med medicinen Pravidel.Hur gick det för er? Gjorde det ont,hur länge isåfall? Fick ni trycka ut nån mjölk? Efter hur många dagar kändes brösten ok??
    Vill veta allt/få tips om hur jag inte får ont mm

Nu är Måns här!!!!
  • Svar på tråden sluta amma med Pravidel...
  • jazzy

INGEN?????

Nu är Måns här!!!!
  • cloudberry79

Jag har ätit Pravidel när jag förlorade mitt barn i magen, och det var riktigt jobbigt! Jag fick oerhört mycket biverkningar som yrsel, illamående, svimmade flera gånger.. Funderar nu på att vilja sluta amma helt, men vägrar ta Pravidel igen. Det funkar säkert för andra dock!

Redan här! Vidar ~~20071018~~
  • Piggo

Jag åt Pravidel för att sänka mina höga prolaktinvärden (amningshormon) så att jag skulle kunna bli gravid. Och det blev jag på två veckor då och då var mina värden ändå höga från början. Så om du inte vill bli gravid igen med en gång, skydda dig noga!

• jazzy
    cloudberry79 skrev 2008-01-14 17:47:58 följande:
    Jag har ätit Pravidel när jag förlorade mitt barn i magen, och det var riktigt jobbigt! Jag fick oerhört mycket biverkningar som yrsel, illamående, svimmade flera gånger.. Funderar nu på att vilja sluta amma helt, men vägrar ta Pravidel igen. Det funkar säkert för andra dock!
    stackare..fick oxå nåt liknande efter mina sena MA,men mådde bra då iaf..är mest rädd för smärtan & ev mjölkstockning (haft bröstinflammation)
    Nu är Måns här!!!!
  • Indran

Jag åt pravidel för att sluta amma. Mjölken försvann fort, pumpade lite de första två dagarna bara. Biverkningarna var bara att jag blev lite knäsvag ibland.

• jazzy
    Indran skrev 2008-01-14 17:52:45 följande:
    Jag åt pravidel för att sluta amma. Mjölken försvann fort, pumpade lite de första två dagarna bara. Biverkningarna var bara att jag blev lite knäsvag ibland.
    gjorde det ont? Hur ofta fick du pumpa ut? Flera gånger per dag?
    Nu är Måns här!!!!
  • Indran

Jag hade mjölkstockning när jag började äta dem men brösten blev snabbt ok. Efter ett par dagar bara.

• Indran

De sa till mig att pumpa max 3ggr per dygn och bara om det spände för mycket. Det gjorde inte så ont att pumpa i jämförelse med amningen...

• jazzy
    Indran skrev 2008-01-14 17:55:33 följande:
    De sa till mig att pumpa max 3ggr per dygn och bara om det spände för mycket. Det gjorde inte så ont att pumpa i jämförelse med amningen...
    Tog du första tabletten på morgonen eller kvällen?
    Nu är Måns här!!!!
  • Indran

Det var nog på kvällen om jag minns rätt

Svar på tråden sluta amma med Pravidel...