• NeA 84

storlek när man ska köpa hundtäcke? HJÄLP

jag ska skicka efter ett fodrat regntäcke till min vovve.....
    men hur funkar de med storlekarna. hur vet man vilken storlek ens hund ska ha?
    jag tror jag hört att ex stl 30 är 30cm över ryggen...stämmer?

snabb hjälp tack

Adam 020715 ♥041126 Gabriel 051130
  • Svar på tråden storlek när man ska köpa hundtäcke? HJÄLP
  • Lokatt

oftast så mäts det från halsen till längst bak på ryggen. Dvs. där på halsen där halsbandet sitter.
    Dettta kan ju dock vara lite klurigt om man har typ tax Så ibland står det bringans och halsens omkrets oxå. Då är det lättare att köpa rätt!

• Pikaur

NeA 84 skrev 2008-01-12 18:16:42 följande:

jag ska skicka efter ett fodrat regntäcke till min vovve.....men hur funkar de med storlekarna. hur vet man vilken storlek ens hund ska ha?jag tror jag hört att ex stl 30 är 30cm över ryggen...stämmer?snabb hjälp tack
    Jag får köpa nya täcken till min lillapa varje vår och höst, och jag brukar göra så att jag mäter honom från nacken och ner till svansroten. Sedan tar jag ett täcke som är en storlek större så att jag kan sy om det för perfekt passform Det är näst intill omöjligt att hitta ett som inte kostar en förmögenhet och som passar perfekt.
  • hmmhmm

mitt problem är att det knappt finns så stora täcken som jag behöver till in stora kille... har en grand danois som fryser o fryser... men svårt att få tag i täcken som är mer än ca 80-90cm...

Svar på tråden storlek när man ska köpa hundtäcke? HJÄLP