Vad är detta? Crohns?
Jag har sen en tid tillbaka haft problem med magen.
Det började veckan innan jul, med att jag fick feber, inte särskilt hög, men runt 38. Detta földes av väldig magknip, trodde jag fått blindtarmsinflammation. Inga diarrer, men väldigt uppblåst i magen och snarare förstoppad. Illamående & aptitlöshet.
Febern varade i ett dyng, och uppblåseheten försvann också. Illamåendet var kvar, och 2 dagar efter febern släppt blir jag helr plötsligt på 2 sek jätteupplåst i magen och måste bajsa akut. Bajsar då halvlöst och kittfärgat. Det håller på hela natten, jag mår då också väldigt illa.
Dagen efter detta är allt helt okej. Aptiten är tillbaka, avföringen normal och jag mår bra, förutom att jag är trött & orkeslös.
Jag mår som vanligt i 2 veckor, sen är det tillbaka. Det börjar med att jag mår illa denna gången, sen kommer febern & magknipen. Det molar också ut i livmodern, svårt att sätta fingret på vart det kommer ifrån. Febern håller i sig i ett dygn denna gången med, fast nu kräks jag istället för att skita. Kräks en gång regält på kvällen. Dagen efter är febern borta, fast illamåendet ligger i bakgrunden.
Illamåendet håller i sig i 2 dagar och sen när jag ska bajsa bajsar jag kittfärgat igen.
Det går ytterligare 2 dagar, och allt är normal, förutom trötthetskänsla. Sen bajsar jag kittfärgat, lite slemmigt och jag tycker att jag ser lite blod i avföringen. Men inget annat.
Under _hela_ denna perioden har jag också haft munsår i 4 omgångar, vilket jag aldrig annars har. Brukar ha munsår 3 gånger per år ungefär.
Jag har senaste tiden haft de väldigt jobbigt i mitt liv, med psykisk stress på alla håll. Har det något med det att göra, eller är det ett virus?
Är rädd att jag fått någon tarmsjukdom som tex, Crohns.
Är det någon som känner igen sig eller vet vad det handlar om?
Emellan "anfallen" mår jag hyffsat bra, inget konstigt alls, men såfort de blir lite mer stress så kommer det.