• karrokj

Ikea soffa Hajdeby???

Någon som har en Ikea Soffa som heter Hajdeby?
    Den har tidigare funnits på Ikea och kommer tillbaka och säljs medan den 4-7 feb för endast 5995:- och jag nu undrar jag om någon har en bild på den...

• Svar på tråden Ikea soffa Hajdeby???
  • Jag har ont i väggen

Jag är också intresserad av denna soffa, blir väldigt osäker på måtten på den.
    Enligt katalogen är den totala bredden 293cm och då undrar man ju hur bred själva "sittdelen" är. Jag mailade och frågade IKEA om detta och de svarade att bredden på armstöden är 60cm vardera och att sitsen alltså är 173cm, dock så köper inte jag detta svar för ser man på bilden i katalogen så är det uppenbart att armstöden inte kan vara 60cm breda eftersom de är smalare än soffans sitshöjd som enligt katalogen är 39cm.
    Sitsbredden på 173cm köper jag men isf är ju totalbredden inte alls 293cm utan närmare 233cm. Jag påpekade allt detta för IKEA men har ännu inte fått svar på det. Så jag undrar om någon här vet måtten?

Tack på förhand! :)

• karrokj

Ok, i vilken katalog har du sett soffan i? Tror inte riktigt att armstöden kan vara 60 cm.. Jag sökte på google på soffan och fick tag på en bild...

Caroline med Maja och Elin
  • Jag har ont i väggen

Jag har sett soffan i vanliga IKEA-katalogen, den finns med på sidan 369.
    Jag glömde lägga till länken i senaste inlägget, hade hittat en bild på soffan på följande sida www.minhembio.com/mixmastermike

Jag har fått svar på mitt senaste mail till IKEA ang soffan och de skulle kontakta en tekniker anggående måtten och återkomma när svar kommit.
    Återstår att se om man får svar eller om det bara var något de sa, har inte varit i kontakt med IKEAs kundtjänst så ofta så vet inte om de är seriösa i allt de säger och om man kan lita på dem.

• Cornellia

Armstöden kanske är 60 cm tillsammans?? *har egentligen ingen aning då jag inte ens sett soffan.*

• Jag har ont i väggen
    Cornellia skrev 2008-01-28 02:27:20 följande:
    Armstöden kanske är 60 cm tillsammans?? *har egentligen ingen aning då jag inte ens sett soffan.*
    Ja, en tanke är att armstöden är 60cm tillsammans men isf skulle sitsbredden vara 233cm för att få det måttet som står i katalogen och enligt kundservice på IKEA så är sitsbredden 173cm. Av alla siffrorna jag fått så är det något som inte stämmer, väntar på svar från en "ingenjör" som varit på tjänsteresa fram till idag, ham skulle tydligen kunna svara på måtten.

Väldigt mystisk, denna soffa :)
  • Jag har ont i väggen
    Svar på #7
    Har fått svar nu men det enda svaret jag får är de uppgifterna som står i katalogen... väldigt kass att ingen på IKEA kan måtten på produkterna.

USCH!
Svar på tråden Ikea soffa Hajdeby???