• hgf

Smultronmärke??

Hej..undrar lite om dessa smultronmärken om det nu är det de heter. Min dotter har fått ett ganska stort i huvudet som bara blir större och större. Är det någon som vet vad det är och brukar dem gå bort helt och i sånna fall när? Får så luddiga svar från BVC så tyckte det var bättre att höra här? Maria

• Svar på tråden Smultronmärke??
  • Le Bob

Min son har ett smultronmärke. Vi frågade om detta när han var nyfödd och då sa det att det brukar försvinna efter ett år men han är 2år nu och har fortfarande kvar det. Däremot är det blekare nu och det ser ut som att det kommer att försvinna.

• Bananskal

jag hade ett smultronmärke på kinden när jag vart liten.
    syns ingenting nu efter det och har inte gjort så länge jag minns.
    tror det försvann när jag vart 1 år eller nåt.

• MammaOsa

Vår flicka hade ett oxå från födsel på magen de skulle oxå försvinna innan ettårs ålder hon är tre idag o det finns kvar.

• hgf

ok men har de blivit mindre eller grått?? finns det något man kan göra eller behandla med..

• MammaOsa
    hgf skrev 2008-01-12 21:32:55 följande:
    ok men har de blivit mindre eller grått?? finns det något man kan göra eller behandla med..
    Det är i samma storlek men inte lika rött...vet ej om det finns någon behandling
  • MiaBu

Brukar försvinna....

Har ett själv bakom nacken vid hårfästet som aldrig försvunnit men det har min son oxå... Får se om hans försvinner.. men det brukar göra det i alla fall

• MammaOsa
    MiaBu skrev 2008-01-12 21:39:13 följande:
    Brukar försvinna....Har ett själv bakom nacken vid hårfästet som aldrig försvunnit men det har min son oxå... Får se om hans försvinner.. men det brukar göra det i alla fall
    Men det är inget smultron märke det är väll storkbett o de har alla människor.
  • Linnéa87

jag hade ett som täckte nästan hela min ena tumme när jag var liten, men nu syns det inte alls. jag vet inte ens vilken tumme det var, det är bara min mamma som berättat.

• tretösersmamsen

Min 12-åriga dotter hade/har ett sånt på magen. Dom sa att det skulle försvinna i 3-4 årsåldern, men det gjorde det inte. Hon har fortfarande märket kvar och det lite upphöjt men betydligt ljusare nu än det var förut och stort som knappt en 1 krona.

Svar på tråden Smultronmärke??