• Poena

Bleka rött hår?

Tänkte att jag skulle vara lite spontan när jag var hös frisören för några dagar sen och lägga röda slingor i mitt blonda hår... Har haft det innan och gillat det..

Men nu har jag ångrat mig helt

Sist jag gjorde tyckte jag också att de slingorna försvann ganska snabbt så jag har haft i impackning 2 ggr för att försöka dra ur färgen men det är fortfarande mkt kvar... Vad gör jag?? Vågar man sig på att bleka över rött hår själv??

Vill helst inte gå tillbaka till frisören

• Svar på tråden Bleka rött hår?
  • Julias mamma

Jag har blekt mitt hår i flera år.
    För ett par år sedan färgade jag håret rött och tröttnade ganska snabbt och ville bleka det igen....det slutade med att jag blev orange!!

Det är ganska svårt att få till det på en blekning så du får nog jobba på det ett tag...
    Men det kan lika gärna funka direkt...Du får helt enkelt chansa eller gå tillbaka frisören...

Lycka till!!!

• Eliin

att bleka över röda pigment innebär morotsfärg. Så är du inte beredd att likna en morot i håret får du antingen gå tllbaka till frisören eller vänta tills slingorna går ut.

• Poena

Tror ni det går om man färgar över med brunt kanske då??

Ska testa att ha inpackning i hela natten nu också och se vad som händer då

• Lacrima

Gå till frisören! Annars blir det, som Eliin skriver, morotsfärgat...

• ming

Färga över med brunt går nog bra!
    Tona först om du är osäker, men jag tror att det funkar bra!

• black dawn raise

om du kollar i mitt galleri så ser du hur mitt hår efter blekniung på rött hår..där har jag haft i flera förpackningar blekmedel..så det var starkare färg innan, sen blev håret som svinto

• Lacrima

ming:
    Brukar inte det röda lysa igenom det bruna?

• ming

Det vet jag inte. Men de flesta brunt hår har ju rött pigment i sig, så det borde ju inte synas såååå mycket isf.

• Lacrima

Håller själv på att avfärga mitt röda hår. De brukar lägga en brun toning över men det röda lyser ändå igenom...

• Poena

Nu kommer jag med en liten uppdatering här

Tack för alla svar såhär långt

I natt har jag sovit med inpackning i (och tvättade håret innan med typ duschtvål eftersom "dåliga" schampon sägs dra ur färgen mer ) och idag känns det faktiskt lite bättre. Det var tidigare lite åt "morotsröda" hållet och de pigmenten tror jag att jag har fått bort, färgen känns bättre iaf! Så något positivt Ska nog sova med en annan inpackning idag igen sen får jag se, förmodligen testar jag att tona/färga brunt över om jag inte är nöjd då..

• Avia

Om du vill färga över de röda pigmenten så välj en färg som går åt ask. (har misslyckats mååånga ggr med mina färgningar... ) Jag brukar använda ljus askblond den gör att det röda försvinner! Sen kan du i stort sett välja vilken färg du vill.

• Poena

Ok, så man kan alltså då "bleka" med den askblonda och sen ta t ex brunt över? Krångligt värre det här jag börjar ju lätt ångra att jag skulle vara lite "spontan"

• Avia

Nja, den askblonda "täcker" på nåt vis och neutraliserar det röda. Har både blekt nya slingor ovanpå och lagt annan färg. Men man har fått använda mycket inpackning efteråt...

Svar på tråden Bleka rött hår?