Depression ?? hjärtproblem ??
Jag vet egentligen inte vad jag ska skriva men jag fick mitt andra barn för ca 3 mån sen och nu har jag lite då och då så att hjärtat dunkar hårt och snabbt, väldigt obehagligt. Och desto mer jag tänker på det desto snabbare slår det. Allt detta kommer oftast i samband med att jag ska gå och sova. På dagtid när jag är ute någonstans eller i allmänhet om jag gör saker så tänker jag inte på det. Men så fort man ska sova.....Jag har varit till en läkare och fick göra EKG test och några blodprov togs allt kom tillbaka normalt. Han hade ingen direkt förklaring till varför hjärtat slårt hårt och fort ibland, men att det var ofarligt.
Denna läkare trodde att jag hade fått en lätt släng av förlossningsdepression och allt satt i huvudet.
Jag kan hålla med om att jag har blivit rädd för att dö ifrån mina barn, och ja det har jag suttit och tänkt på utan att ha några fysiska problem som skulle indikera att jag skulle vara så sjuk att jag skulle dö.
Men förlossningsdepression ? jag känner mig inte speciellt deprimerad bara rädd att det ska vara fel på hjärtat.
Kanske bör tillägga att jag har lätt för att tro att jag har sjukdomar som jag inte har, t.ex. om jag läser symtomen för en sjukdom kan jag mitt i allt få dom. Eller i alla fall intala mig själv att jag har dom.
Men är det någon mer än jag som har det som jag eller liknande ? Eller kanske några bra tips på hur jag ska ta mig ur det.
Tacksam för svar