• Anonym

"brännande" känsla i underlivet

Jag har haft lite besvär med mitt underliv på sistonde. Jag har lite obehag när jag kissar på morgonen och har även en "brännande" eller svidande känlsa runt hålet i underlivet. Jag har testat mig för urinvägsinfektion och klamydia och det var inget av det. Vad kan detta vara? Har varit hos gyn men de verkar inte veta vad det är.

• Svar på tråden "brännande" känsla i underlivet
  • olpansfamilj

svamp??? Prova att behandla med en svampkräm från apoteket!

• Anonym

svamp var det inte heller. Har gått på medicin för det. Var hos gyn för några dagar sen och då såg hon ingen svampinfektion i min flytning.

• olpansfamilj

svamp behöver inte alltid synas. Prova ändå , om du nu har gått tidgare på det så kanske det är rester på utsidan.

• olpansfamilj

De vanligaste tecknen på svamp i underlivet är klåda och irritation i underlivet. Det kliar och svider kring slidöppningen och på blygdläpparna.

Ibland kommer en vit, grynig, och lite torr flytning från slidan. Det liknar torkad filmjölk eller yoghurt. Men flytningen kan också vara tunn och ibland har man ingen ökad flytning alls.

Slemhinnorna i slidan svullnar och blir sköra. Det svider när man kissar och oftast gör det ont vid samlag. Slemhinnorna blir också röda och blöder lättare än vanligt.

Så står det! Byt gyn, din verkar inte vara särskilt kunnig!

• Anonym

då provar jag att köpa det på apoteket. Tack så jättemycket för det snabba svaret jag fick!

• Anonym

herpesblåsor? Borde inte gyn se det om man har varit på undersökning?

Svar på tråden "brännande" känsla i underlivet