• Saltlakrits

Skrinda/vagn?

Hej!

Vet någon var man kan hitta en skrinda eller vagn till hund?

Tack på förhand!

Mamma till tre underbara barn!
  • Svar på tråden Skrinda/vagn?
  • Ayya

Ibland finns det på blocket... Jag hade nån bra sida förut men jag hittar den inte... Ska leta vidare och återkommer om jag hittar den...

• Saltlakrits

Tack

Jag har tittat på blocket, men kan inte hitta något.
    Det enda jag hittar är pulka till hund, men vi har aldrig snö så det är inte intressant

• Ayya

Ne.. pulka är nog ingen större idé.. då får ni nog sätta hjul på den

Är på G att köpa skrinda till min jycke oxå, han är 18 månader i sommar så då borde han kunna dra lite grann iallafall...

• Saltlakrits

Tack, tack!!
    Ska genast in och titta

Han är ännu för liten för att dra, men ajg tänkte att det är alltid bra att redan nu börja vänja honom vid det.

• Saltlakrits

Vår är bara 7 månader. Så han får inte dra än.

Men  i vår tänkte jag börja vänja honom vid bara sele och skrinda och sen till sommaren kan man börja gå med skrindan så smått.
    Han blir 1 år i juli och då sa de att han kan börja träna "riktigt"

Men då han kan vara envis som synden så känns det bra att börja i tid.

Det hade varit både kul och praktiskt (både för oss och vår hund) att kunna ha ett barn i skrindan när man ska ut.

• Ayya

Oki.. vår veterinär sa minst 18 månader innan vi fick börja träna ordentligt. Men det beror säkert på hur stor hund man har...

Vår är så himla "vild" så det blir mycket träning innan jag vågar sätta sonen i skrindan..

• Saltlakrits
    Ayya skrev 2008-01-13 13:41:46 följande:
    Oki.. vår veterinär sa minst 18 månader innan vi fick börja träna ordentligt. Men det beror säkert på hur stor hund man har... Vår är så himla "vild" så det blir mycket träning innan jag vågar sätta sonen i skrindan..
    Ja, 18 månader stämmer säkert när det gäller hård träning, även för vår hund.
    Men vid 12 månader skulle det gå det bra att köra mindre rundor med skrindan, med vikt i.

Han är en ganska lugn hund.. Men tycker inte om nya saker så mycket.
    Därför så räknar jag lite med att jag får ha en hel del tålamod inna han vill acceptera en skrinda
Svar på tråden Skrinda/vagn?