• Wasabi

blödning från en klump i livmodern

Jo..jag undrar om någon annan har varit eller är i samma situtation som jag.
    Är nu i vecka 6 +6 och det bor ett litet embryo i magen, och allt med embryot såg i fredags bra ut!
    Men....
    Bredvid embryot så finns en stor klump, nästan lika stor som säcken embryot ligger i, men i den klumpen finns bara blod.
    En gissning gynekologen hade, var att det är en aborterad tvilling, annars vet dom inte vad det är.
    Jag blöder tillochfrån därifrån, så jag måste äta medicin som gör att jag blöder mindre.

Känner någon igen sig?
    Hur gick det eller hur går det för er?

igår och idag så har jag bara blödit brunt blod, gammalt blod, så jag antar att jag kan hålla mig lugn, men man är ju ändå orolig och undrar vad som händer och vad som ska hända.

• Svar på tråden blödning från en klump i livmodern
  • lillajag82

det är säkert som läkarna tror att det är en tvilling som inte orkat leva
    men som kroppen inte stött ut pga att det lilla embyt du har som lever är så pass stark
    o kroppen tror att allt e bra pga den som lever

Emelié010224 & Albin060520
  • Hummlis

Jag hade precis som du, o de sa att det var en tvilling som stötts ut.
    Blödde lite efter detta, men sen avtog det.
    Fick en frisk liten tjej som fyllde sexton i tis

• oxle bo

så hade jag också.jag hade stört blödningar helatiden tup.
    (mer än mens) tyvär så klarade inte min pojke sig. det blev en för tidig förlåsning i v20. pga e infektin i blodet o livmodern.
    som förmodligen kom från den andra tvillingen.

håller tummarna för att det går bra för dig.

• Jessica1

Har förlorat ett barn 18+5 pga blödningar i moderkakan.
    Därför frågade oroliga jag läkaren om det som har hänt dig när vi skulle bestämma oss om ett eller två ägg. Han sade att kroppen klarar av att hantera detta. Det är en "normal" sitauation för kroppen.

Men du se till att undvika infektionerisk inga bad, inget sex, inga gympapass, vila (obs de råden är mina egna).

• Wasabi

Jessica1:
    Jag fick bara tillbaka ett ägg, men jag har tvillingar i släkten...så ja..risken finns hos mig även naturligt.

Nu har jag iallafall kommit till v 8 +3...vi får se hur det går.
    Har blödeit en hel del gammalt blod, men det är bara att hålla tummarna.

• Wasabi

tack för svaren förresten =)

• MarieF

Jag är i v.7 och på vul så syns det också en blödning för mig, ska tillbaka på torsdag för att se om den minskat. Äter tranon 4 gånger per dag, vad äter du?

• Tottling

Jag hade ett hematom (blödning) i livmodern när jag blev gravid efter vårt första FET. Min dr förklarade att det var "överflödig slemhinna" som min kropp inte absorberat själv, och som jag sedan blödde ut pö om pö. Tyvärr slutade det i MA i v9, men det hade ingenting med det att göra.

• Wasabi

MarieF: jag åt och har nu börjat med cyklonova igen.
    Är nu i vecka 15 och började blöda hysteriskt i måndags, så dom trodde det var ett missfall på gång igen...men allt med tappen och bebisen såg bra ut. Var idag tillbaka på gynakuten där dom konstaterade att det fortfarande såg ut som det skulle med fostret och tappen var lång och stängd, men jag har en stor blodansamling ovanför livmodertappen, så jag kommer blöda i en 2 veckor till sa dom.
    Jag har ont och får inte göra någonting i stort sett....
    så vi fortsätter hålla tummarna.
    Lycka till nu du också!!!!!!!!!!

• Wasabi

jag glömde säga att jag slutade blöda helt i vecka 9..innan det kom den här nya blödningen.

Svar på tråden blödning från en klump i livmodern