• Micki83

Har ni varit på Cypern i maj?

Hej! Vi skulle vilja ta en veckas charter i maj och undrar lite över Cypern. Är det någon som varit där så tidigt på säsongen? Vad tyckte ni i såfall, var det tillräckligt varmt för en solsemester? Någon som tagit någon annan charter i maj och kan rekommendera nåt? Vi reser tillsammans med vår dotter som blir 2 i juni.

(¯`''?.¸(¯`''?.¸♥Alma♥¸.?''´¯)¸.?''´¯)
  • Svar på tråden Har ni varit på Cypern i maj?
  • EmmAhh

Jag var på Mallorca för snart två år sedan i slutet av Maj. På stranden blåste det och gick inte att ligga och sola där men vi hade pool på hotellet som var skyddad från blåst. Det var ett väldigt barnvänligt hotell. Viva Sunrise heter det. Du kan söka på ving.se.

• Micki83

tyckte du det var en ok resa? skulle du göra det igen?

• Pingys mamma

Vi var på Kreta i maj o det var ljuvligt! Perfekt temperatur o massor av grönska!

• EmmAhh
    Micki83 skrev 2008-01-13 19:44:23 följande:
    tyckte du det var en ok resa? skulle du göra det igen?
    Absolut. Perfekt om man har barn att åka sådär på försäsongen.
  • Micki83

vi älskar eg värme, och det funkade superbra med lilltjejen när vi var i kroatien, bosnien och österrike i juli förra året. men nu är jag gravid och maj är sista månaden jag får flyga. hade varit så härligt att komma iväg och se nåt annat, få lite sol och bara njuta av varann en vecka. det lutar åt cypern men vi kan ju ändra oss, ska inte boka än. känns bra att andra har varit nöjda med försäsongen runt medelhavet. att planera och tänka på det är ju halva nöjet!!

• Jontefjonte

Jag har varit på Cypern sista veckan i maj och hade strålande sol och runt 25 grader. Helt perfekt.

Men har hört flera kompisar som varit där i början av maj och det har t o m regnat....

Varit på Mallis, Kreta i slutet av maj och hade såååååå fint väder.

• cissi77

En kompis till mig var till cypern i början av maj förra året i en 1 vecka och då regnade det 5 av dessa dagr.

• skorven2

Jag var på Cypern i maj och det var mycket varmt och skönt. Vi brände oss i solen på stranden och badade hela dagrna!

• Micki83

tack för alla svar. vi ska nog inte åka i början av maj utan det lutar mer åt slutet. det beror lite på hur jag mår då oxå, jag är nämligen gravid och vi tänkte åka precis innan gränsen för att jag får flyga. men jag är verkligen sugen på cypern och många verkar ju ha haft det bra där i maj. dåligt väder kan man inte göra så mkt åt. vi har ju faktiskt nästan blåst bort när vi varit i kroatien mitt i juli en gång....

• Pyff

Statistik på värme 15 maj - 29 maj, räknat 25 år bakåt i tiden:
    The Average High Temperature is 26 C with a historical range of 22 C to 36 C

hittat på www.wundergruond.com
    världens bästa sida när man vill planera sina resor

Pyff på er!
  • Stranden

vi har bokat dit i slutet av maj/juni,hoppas på bra väder.

• Micki83

vi ska vänta lite och boka när vi varit på UL, så vi vet mer vilka veckor jag får flyga och så. men vi kanske ses där

• Mama72

Jag har varit på Cypern i maj/juni och det var hur skönt som helst, 27-29 grader varje dag. Men... det var inte så varmt i havet dock.

Har varit på Cypern en gång i mitten på september också, då var det såklart jättevarmt och härligt, men det var mycket finare på våren - inte alls utbränt utan grönt och fint.

• mammaEmma

Vi åker till Cypern d. 19 maj. Har varit på Cypern många gånger innan men aldrig i maj. Tror det varit mitten på juni som tidigast. Då var det kokhett och underbart!

Svar på tråden Har ni varit på Cypern i maj?