Skumgummi?
Har nämnligen fått ärva en jättefin korgvagga men inga vanliga madrassmått fungerar. Så jag tänkte köpa skumgummi och skära ut i lagom storlek. Någon som vet var man kan köpa det?
Eller om någon har något annat tips?
Har nämnligen fått ärva en jättefin korgvagga men inga vanliga madrassmått fungerar. Så jag tänkte köpa skumgummi och skära ut i lagom storlek. Någon som vet var man kan köpa det?
Eller om någon har något annat tips?
Jag köpte skumgummi i en typaffär. 200 kr för 2 meter 5 cm tjock.
Precis vad jag undrar! Har ärvt en korgsäng, men har ingen madrass!
Var kan man köpa skumgummi?
Hittade en tråd om detta:
www.familjeliv.se/Forum-2-11/m8641017-2.html
Gå till närmaste välsorterade tyg och sytillbehörsaffär så hittar ni skumgummi.
tacktack :)
Eller så köper ni en madrass som är lite för stor och rektangulär och sen skär ni till den med en vass mattkniv med långt blad. Säkerligen inte lika billigt som att köpa det på metervara i tygaffären men om man inte har tillgång till tygaffär så kan det av ett alternativ.
åhlens har skumgummi, har köpt det idag där. Har sytt spjälskydd
Vi skall ordna våran korg denna veckan.. kommer själva att sy allt till den...
Vi har en jätte bra affär näsa oss... nästan som ett mini ullared... där på tygavdelningen så har dom skumgummi... men jag gissar att det finns på vanliga tygaffärer... Kolla gärna i mitt galleri under mappen standard så ser ni ungefär hur våran korg kommer se ut...
Det kommer bli såå bra....
LYCKA TILL!!!
Köpte en skumgummimadrass idag på Jys Bäddlager (99 . Storleken är 60x120 cm, sedan klipper vi till den i rätt storlek tänkte vi!
Min mamma extraknäcker som möbeltapetserare och gick igång alldeles när jag frågade henne var jag skulle köpa madrass till min korg, det skulle hon fixa. Hon åkte till en madrass- och dyntillverkare och fick tillskuret av restbitar av "rätt tjocklek och hårdhet", de visste tydligen precis vad det skulle vara. Helt gratis! Jag hade inte ens haft en tanke på att det kunde vara olika tjocklekar och hårdheter och att viissa var bättre än andra. Kommer tyvärr inte ihåg vad det var för hårdhet men sonen sov som en gris på den iallafall.
Dyntillverkare kan vem som helst kontakta, de gör ju dynor till privatpersoners husvagnar och båtar och gamla soffor. Kolla på nätet eller i telefonkatalogen, kanske har ni någon i närheten?
Vet ni om man kan tvätta skumgummi i tvättmaskin?
Det beror på kvaliteten, och storleken förstås, vanliga hemmamaskiner kan gå sönder vid centrifugering av madrasser typ spjälsäng. Torkningen tar en hel evighet så centrifugering behövs om du ine har bastu eller effektiv avfuktare eller kanske en kamin att ställa den vid. Risk för mögelbildning vid långsam torkning.
Jag har sytt spjälskydd med skumgummi i, det borde väl gå att slänga i maskin?
Annars var det väldigt bortkastat
Ja, jösses, det är så tunnt och dessutom långt så det blir jämn fördelning i maskinen. Och madrassen själv är ju skyddad av ditt överdrag. Tvätta på! Vanliga programmet.
Här är en sida man kan måttbeställa www.kilotex.se/index.php
Tack, blev nästan lite sur på mig själv
nä nu får jag tvätta lite
Tack, blev nästan lite sur på mig själv
nä nu får jag tvätta lite
Vi köpte oxå en liten barnmadrass på Jysk som vi sedan klippt till så den passar vaggan.