• appelsinen

Resa maj Cypern?

Hej,

Vi skall boka resa i maj eller slutet av april och funderar på Cypern. Vi har vår 2 åring med oss.

Blir så kluven om vi skall boka med fritidsresor eller Ving???? Till Nausicaa Beach (Fig Tree Bay) med Fritidsresor som jag läst är bra eller Sunwing Sandy Bay som ochså verkar bra.

Vill att det skall vara bra mat (skall ta All inclusive), barnvänligt, gärna fint hotell (i alla fall hyfsad inredning) och närhet till strand (vi kommer nog mest att vara på stranden).

Vad rekommenderar ni av dessa? Andra tips? Andra tips än Cypern? Varför valde ni det ena framför det andra?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Resa maj Cypern?
  • baby2006

Då skulle jag helt klart välja Sunwing sandy bay, för eftersom ni inte åker under någon högsäsong så är det inte säkert att alla restauranger osv är öppet i fig tree bay och risken är kanske att det blir ganska ödsligt...

Det hotellet ligger ju en bit utanför själva stan, men ändå gångavstånd in... kanonmysigt hotell tycker jag och underbar strand...=)

23 augusti 2008 bär det av!!!
  • appelsinen

Toppen, tack för det tipset. Helt ödsligt vill vi inte ha det för farmor och farfar följer med så jag och min sambo får lite tid för oss själva att gå ut och äta osv. När du säger staden, är det Aiya Napa? Hur långt i tid är det att gå in?

Tacksam för svar!

• baby2006

ja det är Agia Napa jag menar och jag gissar att det tar 15 min att gå kanske, knappt... Men det finns många mysiga restauranget längs vägen in till själva centrum. Vi var knappt aldrig inne i själva stan och åt utan höll oss till de restaurangerna som låg lite närmare vårt hotell som vi bodde på

• appelsinen

Nu blir jag inte klok. Ving verkar inte ha halv eller helpension på Sandy bay. Konstigt?? Det vill vi helst ha.

Alternativet är fritidsresor men då verkar det som att man hamnar längre ifrån Ayia Napa ( i alla fall på Nausicaa Beach som verkar vara ett fint hotel).

Vill gärna kunna gå in till centrum och att det inte skall vara "öde" (vi åker ju i maj).

Å, vad jobbigt det blev....

Tycker Sandy Bay verkar så himla fint, nära centrum, nyrenoverat, fin strand...

Någon som vet någonting likvärdigt som har all inclusive?????

• baby2006

apelsinen:
    Jo dem har säkerligen både halv- och helpension eftersom det är ett sunwing. Men när man bokar via webben hos ving så får man boka till detta efter att man har bekräftat bokningen, altså man gå in på sin bokning via deras hemsida och där finns det sen en knapp där som det står "boka tillval" och därkan man boka till frukost och halv- eller helpension eller vad man nu vill ha...

Så om du är osäker så ring till vings kundtjänst och hör.. Men annars så är det så här det går till. Sen äter ju barnen gratis på sunwing om ni föräldrar bokar halv- eller helpension ju, bara så du vet ;)

Lycka till!!!

• Cilla81

Vi åker till Fig tree bay den 25 april och kommer att bo på Nausicaa Beach. Att vi valde detta berode på att vi ville åka med fritidsresor och att vi ville ha all inclusive samt bamseklubben till storebror. Vi ville även åka i slutet av april för att vi har lite o fira och då fanns det inte så många andra resor på nära håll.
    Vi var på Kreta o bodde strax utanför Chania och kan rekomendera det oxå. Dit går inte resorna förrän i början av maj, hade de gått tidigare hade vi åkt dit igen.

• appelsinen

Nu har jag ringt och kollat om någon annan vill veta. Just på det Sunwing- Sandy Bay kan man inte boka till hel eller halvpension. Typiskt!! Men, vi valde det ändå för jag har hört så mycket bra om det hotellet. Vi bokade till frukostbuffé. Sedan är det så att det ingår barnbuffe när man som vuxen äter mat på restaurangerna i området (det är ju skönt för rätt som det är vill ju inte Wilmer äta eller så vill han ha någonting annat än det man har beställt och då är det ju toppen att det finns barnbuffe).

Cilla, vi funderade ochså på Nausicaa Beach, har hört jättemycket bra om det men vi ville komma närmare staden eftersom säsongen inte riktigt har startat. Nu kan jag och min sambo promenera in och farmor och farfar passar vår son- skönt!

Tack för alla tips!

• Tinna66

När åker ni? Vi flyger på måndag! Härligt!!

• cokie

´Vi åker också dit , fast 5/5!

Hoppas bara på bättre väder, vi åkte till Lazarote i höstas, och då var det dåligt väder..

Ska bli såå skönt! Jag har också hört mycket bra om detta hotell, så hoppas det är bra!
    Vi tog markterass utan frukost. Våran son vaknar 5 på morgnarna så då blir det nog mest att man äter hemma..

Fick en liten Mio den 28/2!!
  • appelsinen

Hej,

Vi åker med fritidsresor till Blue Village callisto i maj- halvpension (frukost och middag). Skall bli så härligt!

• phlipps
    appelsinen skrev 2008-04-13 09:34:49 följande:
    Hej,Vi åker med fritidsresor till Blue Village callisto i maj- halvpension (frukost och middag). Skall bli så härligt!
    hur mycket får man betala för det? letar efter en reda i maj jag med...
  • appelsinen

Det var inte billigt, vi reser med farmor och farfar och tillsammans med dem och vår son gick resan på 34-35 000 (4 vuxna 1 barn) om jag inte minns fel (men då ingår transfer och halvpension). Vi bokade i januari.

Lycka till och hoppas att ni hittar en resa!

Svar på tråden Resa maj Cypern?