• Hemmafru

Hur vet man om det är en äkta märkes plånbok?

Jag har fått en plånbok från louis vuitto och vad jag förstår så är det en märkes plånbok. Hur vet man om den är äkta eller fejk? Tacksam för svar!

• Svar på tråden Hur vet man om det är en äkta märkes plånbok?
  • Sofia t

Det ser du på ettiketer o sömmar.

• Hemmafru

Hur ser man det? jag kan inget om sånt här alls.

• Sofia t

Kolla vad som står på stämpeln. det ska va en inbränd stämpel.

Sen är som handsydda så kolla hur sömmarna ser ut och hur välgjord den är

• Kinne79

om din plånbok heter som det står i rubriken är det nog en fejk för det riktiga stavas så här :louis vuitton

• Kinne79

haha, glöm mitt svar googlade och det fanns ju något som hette det du skrev, där gjorde jag bort mig

• Hemmafru

Sofia t skrev 2008-01-13 20:05:34 följande:

Kolla vad som står på stämpeln. det ska va en inbränd stämpel.Sen är som handsydda så kolla hur sömmarna ser ut och hur välgjord den är
    [/citat]

Ok, i plånboken är det en inbränd stämpel. Sömmarna tycker jag ser ut att vara riktigt fina.
    Kinne79 skrev 2008-01-13 20:07:30 följande:
    om din plånbok heter som det står i rubriken är det nog en fejk för det riktiga stavas så här :louis vuitton
    Jag såg nu att jag hade missat en "n" Det står "LOUIS VUITTON" och på framsidan av den är det bla ett silver smycke (eller vad man kan kalla de) som de står "LV" i, i samma sätt som de finns lite över allt på plånboken.

Tack för att ni tar er tid att svara
  • AnnaGBG
    Kinne79 skrev 2008-01-13 20:09:12 följande:
    haha, glöm mitt svar googlade och det fanns ju något som hette det du skrev, där gjorde jag bort mig
    Det är väl bara felstavat? Alltså på Google?
  • Sofia t

Finns det inget märke i plånboken?

Hemmafru skrev 2008-01-13 20:13:07 följande:
    Sofia t skrev 2008-01-13 20:05:34 följande:
    Jag såg nu att jag hade missat en "n" Det står "LOUIS VUITTON" och på framsidan av den är det bla ett silver smycke (eller vad man kan kalla de) som de står "LV" i, i samma sätt som de finns lite över allt på plånboken.Tack för att ni tar er tid att svara
  • Hemmafru

Sofia t skrev 2008-01-13 20:15:56 följande:

Finns det inget märke i plånboken?
    Jo den inbrända stämplen är inne i plånboken. de står:

R (med en ring runt om då)
    LOUIS VUTTION
    PARIS
    made in France
  • Cuthalion

Det enklaste är att fråga den som du fick plånboken av. Finns väldigt välgjorda kopior och speciellt Louis Vuitton kopieras till förbannelse.

Är plånboken köpt i LV:s butik eller hos någon av deras återförsäljare kan du vara säker

• Kinne79
    AnnaGBG skrev 2008-01-13 20:13:11 följande:
    Det är väl bara felstavat? Alltså på Google?
    Ja, nu tittade jag närmare! Kollade först bara på rubrikerna och det var så många så jag förmodade att det fanns något sånt namn också, börjar nog bli trött
  • Hemmafru
    Cuthalion skrev 2008-01-13 20:19:58 följande:
    Det enklaste är att fråga den som du fick plånboken av. Finns väldigt välgjorda kopior och speciellt Louis Vuitton kopieras till förbannelse.Är plånboken köpt i LV:s butik eller hos någon av deras återförsäljare kan du vara säker
    Ok, det känns lite dumt att fråga henne om det, för då kanske hon tror att jag inte uppskattar den lika mycket om den inte är äkta. men det gör jag. tycker den är väldigt fin och är nöjd över den oavsett om den är äkta eller inte. Den är inte köpt i sverige iaf
  • Sofia t

Men fick du den som present eller begagnad?

För fick du den ny så får man ju med en box och garantipapper.

• Hemmafru

Sofia t skrev 2008-01-13 20:37:00 följande:

Men fick du den som present eller begagnad?För fick du den ny så får man ju med en box och garantipapper.
    JAg fick den ny i en kartong, o de vart en till sak i som man kan stoppa plånboken i som de står lv på. ska se om de var papper med också
  • Hemmafru
    Runguska skrev 2008-01-13 20:46:10 följande:
    Du har fått många goda råd ser jag. Här är en länk där du kan få några fler: kjeck.kmedia.se/lv.shtml
    Tack! Ska gå in och kolla där :)
Svar på tråden Hur vet man om det är en äkta märkes plånbok?