• Nickan

Hjälp mig med idéer till ett "MY LITTLE PONY"-kalas!!!

Börjar närma sig tjejens 4-års dag och hon önskar sig ett My Little Pony-kalas. Så jag funderar för fullt här, men behöver lite hjälp och nya idéer.
    Dessa är förutsättningarna:
    12 barn (om alla kommer) i åldrarna 3-5 år
    Hemma i vår lägenhet
    En lördag kl.13-15

Tänker mig att vi bjuder på korv+bröd+festis som mat, någon tårta gjord av glass och saft som dryck, godispåse i fiskdamm.
    "Bordsplacering" med hjälp av MLP-hästarna, tex en namnlapp om hästens hals.
    Inbjudningskort med MLP på. Vet inte om det finns? Eller om jag ska göra dem.
    Sång-och-dans-lek, som en liten rytmikstund.
    Men mer???

Snälla - kom med tips!!!!

• Svar på tråden Hjälp mig med idéer till ett "MY LITTLE PONY"-kalas!!!
  • SIN74

sök på my little pony på google.se - det ger kanske idéer. Man kan beställa en bild på hästarna på tårtpapper - det blir kalasets höjdpunkt.

• Idris

man kan väl göra egna inbjudningskort på datorn och sen skriva ut :)

• krypsyl

Jag älskar att göra tårtor, så jag skulle föreslå att du gör en tårta som ser ut som en häst. Du kan ju göra tårtbotten på en plåt i ugnen och skära som en häst. Färga grädden med karamellfärg så kan du ju få en rosa el grön el gul häst. Använd godis att dekorera med, snören som man och svans kanske? Fyll bara med tex mosad banan och chokladpudding.
    Annars så har jag inga fler tips, men servetter med hästar kanske finns att få tag på.
    När vi hade 4-års kalas så hade de fullt upp att leka, så man behöver nog inte planera mer än du redan gjort.

Lycka till!

• Edwin Henry

Tänkte bara på att om du sätter barnens namn kring hästens hals kanske de tror att de fått hästen. Kanske kan bli fel (om inte tanken var att de skulle få hästen?)

Du kanske kan rita en stor My little pony och göra "sätta svansen på grisen"

• Nickan

Tack för tipsen!

Kibell - bra sida! Den ska jag använda mig av.

Edwin Henry - håller med du, vore synd om de tror att de får ponnyn... Gör trad. placering istället och använder hästarna till olika lekar.

Ponnytårta verkar kul. Blir nog en till släktkalaset, glass i någon form till barnkalaset.

Tjejen och jag har just pysslat fram inbjudningskort; vi köpte färdiga "tomma" kort, målade regnbåge, klistrade på ett ponnyklistermärke, skrev till KALAS och gick sedan loss med glitterpennor. Blev finfint!

• Sunshine79

Hej, går in på www.kalaspinglan.se där säljer dem jätte mycke till barn och med my little pony till kalas, du kan , om du inte är så bra på designa tårtor har jag ett bra tips, som jag gjorde till min dotter, vanlig tårtbotten rektangel (sochklerkaka) fyra små rulltortor du sätter i varje hörna, dekorera allt med rosa glasyr (jordgubbsflorsocker) och sätt fyra glass strutar på varje rulltårta, ett slott sen gör du dörrar och förnster med kanske silverpärlor, och eftersom din dotter har säker många my little ponys så kan du ta några och sätta dem rubt om, jätte enkelt, i glass köper du en big pack kanske jordgubb vänder dern på en bricka forma hörnorna med händerna, enklast när det gäller glass, säät my little ponys innan serveringen, fiskedamm måla en gamal lakan med rengbåge...så hittar dem godisen bakom rengbågen, hela havetstormar med my little pony musik m.m

Svar på tråden Hjälp mig med idéer till ett "MY LITTLE PONY"-kalas!!!