• petray80

ekonomiassistent på distans? någon mer?

I morgon börjar jag läsa till ekonomiassistent ocg programhantering på distans. Någon mer som ska det så kan vi följas åt. Börjar med Företagsekonomi A.....

• Svar på tråden ekonomiassistent på distans? någon mer?
  • annsing82

Jag läser också till ekonomi assistent. På komvux, Miroi.

Jag började förra veckan med Företagsekonomi A. Slutprov på fredag.

• rosafjärilen

hej! jag har letat efter den utb, är intresserad av att börja läsa till e.a! Men jag hittar inte om man måste ha Matte B, ni kanske kan svara på det?

Petray80: Vilken skola läser du på? jag vill också läsa på distans?

• petray80
    annsing82 skrev 2008-01-14 14:13:47 följande:
    Jag läser också till ekonomi assistent. På komvux, Miroi.Jag började förra veckan med Företagsekonomi A. Slutprov på fredag.
    Hej! vad kul! jag läser också på miroi. Börjar på torsdag med företagsekonomi, men jag läser bara 25 % för jag kommer att jobba sammtidigt. Hur går det för dig? är företagsekonomin svår?
  • petray80
    rosafjärilen skrev 2008-01-14 15:06:19 följande:
    hej! jag har letat efter den utb, är intresserad av att börja läsa till e.a! Men jag hittar inte om man måste ha Matte B, ni kanske kan svara på det?Petray80: Vilken skola läser du på? jag vill också läsa på distans?
    Jag läser på miroi. Gå in och titta. Tror inte du behöver ha matte B för det.
  • annsing82

Jag tror inte att det är krav på matte men det är bra att kunna en del.

petray80 skrev 2008-01-14 15:49:33 följande:
    Jag har provat att plugga och jobba samtidigt förut och det var ingen hit. Så nu pluggar jag 100%, ska kanske jobba nått.

Företagsekomomin är inte så svår, lite mycket att repetera tex matte nu när man inte pluggat på några år.

Första lektionen, första dagen för mig vet inte hur det är när man läser på 25%, var det lite för mycket. Jag hann inte med allt första dagen, men har inte jättemycet just istället. Så blir inte avskräckt av det första.
  • petray80

Första lektionen, första dagen för mig vet inte hur det är när man läser på 25%, var det lite för mycket. Jag hann inte med allt första dagen, men har inte jättemycet just istället. Så blir inte avskräckt av det först

men du läser inte på distans va? det gör jag...
  • annsing82

Jo jag läser på distans. Men man får ju en planering: lektioner på vad man ska göra. Heltid = 5 lektioner i veckan.

• petray80

så har inte vi. Vi läser allt hemma, men åker dit när man ska göra slutproven....

• Natli

Började idag, på Jensen vuxenutbildning. Börjar med Affärsjuridik och Programhantering. Företagsekonomin A börjar jag med i feb och sen Företagsekonomi B i mars

Att vakna upp varje dag och se ditt leende, du är mitt mirakel
Svar på tråden ekonomiassistent på distans? någon mer?