• Jenny 82

Öronbarn till Thailand???

Har en dotter på 1½ år som har haft 5 öroninflammationer sen oktober, nu senast i fredags visade det sig att hon har en dubbelsidig öroninflammation och hon har fått en dunder kur med spekramox 3 gånger om dan samt örondroppar. Saken är den att tisdag den 22 januari ska vi åka till Thailand men börjar tveka om det är så smart dels pga öronen men även för att den senaste kuren gjort henne väldigt dålig i magen och jag undrar hur hennes mage, öron och immunförsvar ska klara 2 veckor i Thailand.

Någon med erfarenheter att dela med sig av???

• Svar på tråden Öronbarn till Thailand???
  • Giana

Hade liknande problem, vi åkte till lanzarote för ett år sedan med min då 18 mån tjej som hade haft 7 öron inflammationer på drygt 2 månaders tid, konstant antibiotika i princip. Vi fick spektramox utskrivet i pulverform (små påsar med pulver, kostar mer men det tyckte vi det var värt) som vi tog med oss om något skulle hända. Inget hände och efter denna semester hade hon inga fler öroninflammationer den våren! Hon behövde nog lite långledigt från alla dagisbakterier.

Ett tips är att se till at hon verkligen blir bra från den inflammationen hon har nu, förläng tex kuren till 10 dagar.

• Jenny 82

vet du om det finns någon annan pencillin sort i pulver form?? För nu verkar det som att hon inte tål spektramox för hon har bajsat som vatten idag =(....

tack för att du svara!!

• Giana

Vet inte om någon annan sort finns i pulverform tyvärr . Spektramox har funkat bra på henne, lite lösare nr 2 än vanligt bara. Låter som om ni måste kolla upp det där med spektramoxet, inte bra om hon blir så dålig i magen...

• Jenny 82

Ska ringa familjeläkarn imorn och få nytt pencillin och även öronkliniken och höra för nu vet jag varken ut eller in. Klart jag vill åka men inte på bekostnad av min dotter. Tack för ditt svar, va skönt och höra att det gått bra för er under liknande omständigheter!

Svar på tråden Öronbarn till Thailand???