• Ellieott

man blir inte av med oskulden när man använder tampong!

En tjej i min gamla klass kom generat och frågade mig om jag hade en binda. "nej", sa jag, "men jag har en tampong om du vill ha".

"nej tack, jag får inte använda tampong för min mamma för jag ska vara oskuld när jag gifter mig"

för det första, man blir inte av med oskulden av en tampong
    för det andra, vad FAN har morsan med det att göra? (hon var 18år!!)

• Svar på tråden man blir inte av med oskulden när man använder tampong!
  • sheeba

Stackars tjej och stackars mamma som inte vet att det inte går att bli av med oskulden på det viset. Hoppas du berättade det rätta för henne.

• Grannen

Antar att det är så att de lever i en kultur där det är viktigt att ha kvar mödomshinnan på bröllopsnatten. Så det kanske var det hon menade?

• Me o Mike

Ja det låter ganska rimligt.. Ja faktiskt jäkligt synd om tjejen..

mumlin skrev 2008-01-13 21:03:04 följande:
    Antar att det är så att de lever i en kultur där det är viktigt att ha kvar mödomshinnan på bröllopsnatten. Så det kanske var det hon menade?
  • Pricken1

Men hallå - vilket århundrade lever de i.

Vill man att mödomshinnan ska vara intakt kan det ju dock vara en god idé att inte använda tampong - men det finns så mycket andra saker som kan få den att gå sönder (ansträgning och dyl.)

Jaha - så kan det bli...
  • mamyleine

Nä de blir man verkligen inte men du kan hälsa tjejen att de finns killar som har lika små som tamponger men att tampongerna inte är avklippta snoppar för de.

• Pricken1

Förtydligande - jag respekterar fullt ut att man kan ha en önskan om att vara oskuld när man gifter sig - men från det till att inte få använda tampong.

Jaha - så kan det bli...
  • Ellieott
    Pricken1 skrev 2008-01-13 21:08:48 följande:
    Förtydligande - jag respekterar fullt ut att man kan ha en önskan om att vara oskuld när man gifter sig - men från det till att inte få använda tampong.
    förstod det

jag tycker också det är sjukt att mödomshinnan ska gå sönder när man blir av med oskulden så man blöder. Jag blödde absolut ingenting och min mödomshinna har aldrig spruckit, bara töjts ut (och jag har haft en deln riiiktigt välutrustade också så det handlar inte om det)
  • Pricken1

Det hela är märkligt och lite tragiskt. Vilken press man måste ha på sig när någon annan tagit beslutet åt en - i detta fallet verkade det ju som mamman var med och bestämde.

Jaha - så kan det bli...
Svar på tråden man blir inte av med oskulden när man använder tampong!