• pajas01

vad göra med köttfärs?????

någon som har något bra/gott recept som innehåller köttfärs.. e så trött på allt vaanligt som köttfärssås köttbullar pannbiff och köttfärslimpa

• Svar på tråden vad göra med köttfärs?????
  • Familj Amstaff

tycker ni om tacos?
    ta tacos krydda o stek köttfärsen o gör en paj me ost?
    min mamma brukar gör ma potatis oxå, o severa me sallad o d blir mumma!

• nattasmamma

Köp easycooking påsar, det finns massor med smaker men min favorit är Bifteki (grekiska biffar m vitlök) bara blanda med olja och vatten!

• Nebulosan

Jag har väl kanske inga revolutionerande förslag, men det jag kommer att tänka på är lasagne, taco, paj (köttfärspaj eller tacopaj) köttfärssås med mos i ugn, potatisgratäng med köttfärs.

• Petit Coeur

Köttfärslimpa, moussaka...

• pajas01

vi käkar lasagne rätt ofta och köttfärspaj.. moussaka e ingen favorit hos mig bara min sambo..

• Göteborgs morsan
    Jag gör orentaliska järpar. Grymmt gott som jag serverar med cous cous o en smarrig vitlöks dressing!!

Köttfärs
    Kelda
    Vitlök
    Spiskummin
    Salt

Blanda ihop till en jämn smet o forma till järpar.
    Stek som vanliga köttbullar.

En kanon god rätt som ger köttfärsen en helt ny upplevelse!!!
    Världens goaste ungar!! Oliver o Nellie!!
  • annca

Albondigas (Spanska köttbullar)
    Blanda en köttbullssmet av riven lök, pressad vitlök, ägg, smulat vitt bröd och köttfärs.
    Stek som vanligt, mne när de är färdiga lägg dem i en varm tomatsås.
    Tomatsås: krossade tomater, en buljongtärning, lite olivolja och rejält med pressad vitlök.
    Serveras med nybakta baugette!

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • lillamye

köffärssås och skivad pot gratinerad med ost mums mums

• janni88

en sak som är jätte gott är om du steker köttfärsen med salt och peppar och sen steker du även bacon lite knaprigt ta sedan och blanda dom två med cream frach i en ungsfastform och låt det va inne i ugnen en liten stun och till det serverar du ris.

och sen kan man ha ketchup..

hoppas det smakar ...

• sandrawallin

Lasagne med tagliatelle är supegott

• Coquine

eller så kan du steka/blanda köttfärs, hackad lök, bacon, färska champinjoner,,,, vispgrädde i det som du smaksätter med salt, peppar och lite soja... till detta serverar du ris

• Story

BD soppa:

800gr köttfärs och en medelstor gul lök bryns, 2 burkar krossade tomater blandas i den brynda köttfärsen, låt koka ihop, krydda med salt svartpeppar och oregano, tärna ner potatis och låt koka tills potatisen blir färdiga, men kan ha lite vitkål i oxå, det blir jättegott. Spä på med vatten om det ser torrt ut för att vara en soppa.

Lycka till!

• Aunt Molly

Man kan också steka köttfärs och lök tillsammans med t.ex. lite bacon och sedan fylla i paprika-, squasch-, eller tomathalvor och gratinera i ugnen. Blir också gott att blanda fetaost i köttfärsröran. Servera med ris.

Svar på tråden vad göra med köttfärs?????