• Anonym (*hm*)

Lösa skulder med lån?Behöver tips på ställen.

japp jag är en strul putte som satt mig hos fogden..*suckar* men nu får jag helt enkelt skylla mig själv och försöka hitta en lösning...Med tanke på betalnings anmärkningar finns det ju ingen chans hos min bank...=(

Har fått tipset att kolla med olika ställen som har ok på betalnings anmärkningar och en högre ränta...Är det någon som vet dessa sidor på ställen som kör så? Iaf värt att kolla upp och se hur mycket det blir i månaden....Jag har letat på nätet men allt har blivit en djungel och skallen är mos av allt letande...Så det kanske finns någon vänlig person  därute som kanske tom har erfarenhet från något  ställe eller vet något bra ställe...

Tack på förhand...=)

• Svar på tråden Lösa skulder med lån?Behöver tips på ställen.
  • tea79

Jag har bara hört talas om vissa som lånar ut pengar utan att man har någon säkerhet. Dvs att inkomsten är ett visst belopp, eller att man har fast jobb ex. Men där brukar dom ändå kräva att man inte har bet anmärkn hos kronofogden. Men de kanske finns nåt som du säger... Kanske nån annan som har koll

• Anonym (*hm*)

Jag har men blir så förvirrad...Jag har kanske använt fel sök ord för jag hamnar hos ställen som ej vill ha mig...(om man får säga så)

Tea79, dt finns ställen men jag vet ej var+ endel vill ha hus som säkerhet och det finns inget sånt här bara jag och min lgh...:=/

Mizz Turko skrev 2008-01-13 21:34:42 följande:
    googla så får du upp hur mycket som helst.
  • Mizz Turko

Men det är enda sättet att göra så på, gå in på varje och se om de tar emot personer med betalningsanmärkningar.

t ex finns Bluestep, men har hört att t.o.m. dem har nekat vissa gånger.

Det finns inte lättare utväg än så.

Och lite möda får man allt lägga ner själv!

• SeTa

Jag har hört att ica-banken inte alltid är så besvärliga. Vet ett ganska struligt par som fick lån där för att samla ihop massa krediter. Hon har också massa betanmärkningar.
    Men du måste ju kunna bevisa att du vill bättra/ändra dej. Och prata med banken! Inte bara mejla!

• tea79

Mizz Turko: De verkar som du tyckte de var jobbigt att ge tips o råd. Du var ju inte tvungen att skriva något inlägg här. Jag kanske missförstod dig, men du verka lite "irriterad" över att man ens ställer en sån fråga här.. Har man satt sig i skiten få man fan reda sig själv... Ber om ursäkt om ja uppfattat dig fel.

• Mizz Turko
    tea79 skrev 2008-01-13 22:01:28 följande:
    Mizz Turko: De verkar som du tyckte de var jobbigt att ge tips o råd. Du var ju inte tvungen att skriva något inlägg här. Jag kanske missförstod dig, men du verka lite "irriterad" över att man ens ställer en sån fråga här.. Har man satt sig i skiten få man fan reda sig själv... Ber om ursäkt om ja uppfattat dig fel.
    ?????????????

Min åsikt är att man faktiskt får söka lite själv också och inte bara vilja ha "namn på bank" färdigt som passar in TS. Sen är alla banker olika, även om kraven står klart och tydligt så tänjer bankerna oftast på reglerna - så det är värt att försöka fast det står att de inte tar emot personer med betalningsanmärkning etc.
  • Camyella

Finns det inte något ställe som heter Svea någonting
    Har för mig att dom har skuldsaneringslån där man inte behöver någon säkerhet

• Anonym (*hm*)

Mizz turko,
    Jag är absolut inte lat men jag har hittat en hel del men det är en djungel  och jag hade hoppats på att någon kanske erfarenhet av något ställe...Därför la jag in detta inlägg..=)

Tack ni andra för lite hjälp..=) Jag ska sätta mig en dag med telefon och stprt papper och ringa runt...=) Har även bett en kompis att stå som borgenär så det kanske löser sig iaf...=)

• Anonym (vi fick)

Hur gamla är dina skulder?
    Kan du eventuellt ha en medsökande till lånet?
    Min man hade skulder både hos inkasso och kronofogden.
    Vi bokade ett möte med våran bank och berättade precis som det var. Min mans skulder var ca 10år gamla. Vi fick ett lån på banken, så helt omöjligt är det inte.
    Jag hade då innan ringt runt till alla inkassobolagen och kronofogden och frågat "om vi betalar skulden nu, hur mycket ska vi betala då? Och kan vi eventuellt få bort lite ränta?"

Vi fick ner skulderna med ca 15000 som bara var ränta.

• Anonym (*hm*)

Hej,

Mina skulderär ca 3 år gamla (tror jag)...Jag har en sambo men han har ingen inkomst på grund av studier via AF så dom lär nog ej godkänna honom tyvärr...Jag är d som är största inkomsten i familjen...

Men du har rätt men kan ju alltid gå och prata med dom....=)

Anonym (vi fick) skrev 2008-01-14 11:50:53 följande:
    Hur gamla är dina skulder?Kan du eventuellt ha en medsökande till lånet?Min man hade skulder både hos inkasso och kronofogden. Vi bokade ett möte med våran bank och berättade precis som det var. Min mans skulder var ca 10år gamla. Vi fick ett lån på banken, så helt omöjligt är det inte.Jag hade då innan ringt runt till alla inkassobolagen och kronofogden och frågat "om vi betalar skulden nu, hur mycket ska vi betala då? Och kan vi eventuellt få bort lite ränta?"Vi fick ner skulderna med ca 15000 som bara var ränta.
  • Anonym (vi fick)

Det finns ingen annan som kan stå som medsökande då?

Jag har inte heller nån inkomst knappt. Jag studerar med csn, men våran handläggare var så snäll så hon räknade med csn som min inkomst.

Men nu vet jag inte om du håller på och betalar av skulderna redan?

Vi hade betalat av på dem under hela tiden vi varit tillsammans (6år) Och sen blev jag mammaledig med lägsta från fk, men ändå betalade vi skulderna enligt avbetalningsplaner vi hade)

• Anonym

oss svea ekonomi fick jag lån utan säkerhet och trots betanmärkning

• Anonym (*hm*)

Inte i dagens läge..Mina vänner har egna åtagande på banker och kan ej ställa upp...Men jag har iaf bokat tid på våran bank för samtal..=)

Just nu kan jag ej avvara en krona mot skulderna men hade fogden dra från lönen när jag hade lön..Nu stämplar jag igen så det finns inga pengar över....Jag önskade jag kunde avvara lite iaf men gå¨r ej ihop...Min budget rådgivare försökte oxå få ihop men det gick inte att ta loss något..Tyvärr...

Min budget rådgivare sa att så fort min gubbe får en inkomst på runt 7000 går det att börja betala av...Men just nu får han bara 1450...i månaden så vi knäar redan som det är..men jag har hopp att vi får loss det hela...Gäller bara att ha tålamod...=)

Anonym (vi fick) skrev 2008-01-14 12:05:57 följande:
    Det finns ingen annan som kan stå som medsökande då?Jag har inte heller nån inkomst knappt. Jag studerar med csn, men våran handläggare var så snäll så hon räknade med csn som min inkomst.Men nu vet jag inte om du håller på och betalar av skulderna redan?Vi hade betalat av på dem under hela tiden vi varit tillsammans (6år) Och sen blev jag mammaledig med lägsta från fk, men ändå betalade vi skulderna enligt avbetalningsplaner vi hade)
  • Anonym (vi fick)

men då är det kanske inte nån idé ens att försöka ta ett lån? om ni inte har råd med avbetalningar ens.. (vi hade avbetalningar så låga som 150kr/månad på ett ställe)

Men har du bara hos kronofogden? Eller ligger de hos inkasso också?

• Anonym (*hm*)

Vad jag tänkte göra är att kolla upp och ta reda på om man ens kan få igenom det och sen ta med det till budget rådgivaren..Jag låter allt gå igenom henne....

Jag har hos både inkasso företag och fogden..=(

När vi har betalat alla räkningar och mat handlat har vi kvar 2000:- dom 2000 hade jag tänkt använda till återbetalning på lån, jag vet att jag lika gärna kan använda dom till avbetalning hos ink eller fogden men det händer inget med en sån summa...Tyvärr...Inte minaf all iaf...Summorna jag är skyldig är för höga...Jag vet att det stoppar ränta osv...Men jag har betalat av sådär ett tag men tappade mer eller mindre suget efter ett par månader och det kändes inte som det minska något....

Svar på tråden Lösa skulder med lån?Behöver tips på ställen.