• Beamy

Jönköpingsbor, hur är det att föda på Ryhov?

Ni som har fött på Ryhov, hur blev helhetsintrycket? Berätta om hur rummen ser ut, vad finns (bad och annat)? Hur har ni blivit bemötta? Får man blöjor till bebisen och bindor till sig själv? Något annat att tänka på? Tell me everything! Jag är bara i vecka 10, men jättenyfiken och jag ser verkligen fram emot förlossningen!

• Svar på tråden Jönköpingsbor, hur är det att föda på Ryhov?
  • missdurst

hej jag ska med föda på Ryhov å skulle gärna vilja veta mera om hur det ser ut mm.

• Pyret05

Ni vet väl att förlossningen på Ryhov har rundtursvisning på fredagar?
    Det börjar 14.00. Då får ni information och ni får även gå upp på bb-avdelningen och får info där.
    Jag rekommenderar det varmt. ni föranmäler er inte utan åker bara dit.

• Ina05

Hej! Bor i Jönköping och idag på föräldraträffen "varnade" BM för att det är ombyggnation på förlossningen Ryhov from 1 Maj och året ut. Detta för att man bl a ska få dusch el sittbadkar i varje förlossningsrum. Så hon sa att det kanske står en snickare i rummet när det är dags... =)
    /Catarina v 27

• Pyret05

De där snickarna måste ju få många raster om de åker ut från varje rum när någon ska föda. Det kan ju inte ha varit ha smart att börja med det nu på våren när det verkar vara så otroligt många som ska få barn.

• Jag har inte förstått detta ännu

Jag har också fött på Ryhov! I somras....Kanon! Blev bemött jättebra av proffsig personal! Maten på bb är inte den bästa....men man ärju inte speciellt hungrig efteråt! Då vill man bara titta på sitt underverk!Lycka till!

• Leilaz

Låter ju bra för oss som ska föda där

Hörde annars att Ljungby har bästa förlossningsavdelningen och att folk till och med åker från Stockholm för att föda där. Mamma bor där så hon sa det men jag sa att man måste ju i alla fall ge Ryhov en chans innan man dömer ut det.

Svar på tråden Jönköpingsbor, hur är det att föda på Ryhov?