hur gör jag sen med en fotoshoppad bild hur sparar man?
ja jag har nyss fotoshoppat bilden och vill nu skicka den till framkallning men hur gör jag nu då?? jag vet inte hur man gör snälla vänlig skäl hjälp!
ja jag har nyss fotoshoppat bilden och vill nu skicka den till framkallning men hur gör jag nu då?? jag vet inte hur man gör snälla vänlig skäl hjälp!
tre min så puff
Du väljer SPARA SOM. Döper filen, lägger den i en passande mapp (kanske MINA BILDER, brukar jag lägga mina bilder i). Se till att det blir JPEG på den (finns en rullista så man kan välja format på bilden)
Sen går du ut på den sidan där du vill beställa framkallningen från och laddar upp bilden där och ´beställer framkallning.
okej tack för svaret nu ska jag göra exakt som du har skrivet!
okej jag lyckades spara bilden men inte så att bilden syns utan jag måste trycka på rutan och hela fotoshopp kommer upp med bilden,
Sparade du den som JPEG då? Vet att om man sparar i ett annat format så kommer programmet Photoshop upp automatiskt eftersom det är det som porgrammet som stöder bilden eller hur man ska säga.
åh ja jag sparat den i det formatet fasen va less jag blir!
När jag öppnar Photshop så klickar jag på ett foto som jag vill göra om, donar med det och väljer SPARA SOM. Där får jag döpa bilden till det jag vill och så väljer jag format JPEG. Klickar ok (tror man gör det två gånger för det är nåt mer som kommer upp efter första OK). Man väljer även vart man väljer att lägga bilden, jag lägger den där jag vet vart jag har den. Tex i MINA BILDEr eller på skrivbordet för att hitta den lätt.
Sen stänger jag ner hela Photoshop-programmet och när jag dubbelklickar på bilden på skrivbordet eller vart man nu lade den så visas bilden här hos mig i ett program som heter Microsoft Photo Editor.
Det kan ju vara så att du kanske har förinställt att du vill ha Photoshop som visningsprogram för bilder?
Ligger bilden sparad så borde du kunna gå in på sidan där du villf ram kalla dina bilder och ladda upp. På alla fotosidor jag beställt från ser man hur bilden ser ut och om den är lämplig för framkallning så det kan ju vara så att du har allt klart redan
åh tack för ditt utförliga svar! jag satt hela kvällen och tillslut så lyckades jag! det är så enkelt nu när man kan det! borde gå nån kurs också!